Bu araştırmada, 6.sınıf görsel sanatlar dersinde efsanelerin üç boyutlu çalışmalara etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tek gruplu öntest sontest uygulamalı yarı deneysel desen kullanılmış olup, veriler nitel yöntemle analiz edilmiştir. Veri toplama aracı olarak; üç boyutlu çalışmalardan oluşan öntest - sontest uygulamalarında tema analizi yöntemiyle imgeler belirlenmiş, ayrıca araştırmacılar tarafından geliştirilen beş soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Görüşme verileri, nitel veri analiz programı Nvivo 11 kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşme sonuçlarından, üç boyutlu çalışmalarda efsanelerden yararlanmanın derse ve etkinliğe karşı ilgi ve sevgiyi artırdığı, başarma duygusunu pekiştirdiği, hayal gücünü harekete geçirmede ve üç boyutlu ifadenin gerçekleştirilmesinde etkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Verilmiş olan çok sayıda efsanevi karaktere rağmen, öğrencilerin çoğununçok ilgisini çeken efsanevi karakter, kendi yörelerinde yaygın olarak kullanılan şahmaran olmuştur. Bu durum, eğitimde yakından uzağa ilkesinin uygulanmasının önemini destekler niteliktedir. Öntest uygulamalarında sıradan ve gerçekte var olan unsurlar canlandırılırken, sontest uygulamalarının, özgün, gerçeküstü ve imgesel açıdan zengin olduğu görülmüştür.
This study is aimed at studying the impact of legends on three-dimensional studies in the 6th class class of visual arts. One-group predest estest applied semi-experimental patterns were used, and the data were analyzed by the quality method. As a data collection tool, images were determined by the theme analysis method in the three-dimensional studies consisting of the pre-test - estest applications, and the five questions developed by the researchers were also used in the semi-configured conversation form. In the analysis of data, content analysis was used. The interview data was analyzed using the quality data analysis program Nvivo 11. The results of the interviews with students have come to the conclusions that the use of legends in three-dimensional studies increases the interest and love for lesson and activity, strengthens the sense of success, is effective in moving imagination and in the realization of the three-dimensional expression. Despite the numerous legendary characters that have been given, the legendary character, which attracted the great interest of most students, has become a character widely used in their places. This situation supports the importance of implementing the principle of close distance in education. While the elements that are ordinary and real in the pre-test practices are revived, the pre-test practices have been shown to be rich in original, surreal and imagistic terms.
Alan : Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|