Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 72
 İndirme 40
(فؤاد سزكَين والفقه الإسلامي (دراسة للمصادر الأولى للمذاهب الأربعة الفقهية
2019
Dergi:  
Kalemname
Yazar:  
Özet:

ar Bu makale Merhum Prof. Dr. Fuad Sezgin’in perspektifinden İslam Fıkhı’nın anlamı, fıkhın gelişmesi ve fıkhın İslam tarihindeki yeri hakkında kaleme alınmıştır. Fuad Sezgin’in fıkıh ilmine dair söyledikleri bu makalede yer alan bilgilerden çok daha fazladır. Ancak buradaki bilgi konuyla ilgili maksadı anlatmak için yeterlidir. Buna göre makale fıkhın tarihi serüveni ve fakihlerin görüşleri ile İslam medeniyeti tarihçilerinin görüşleri arasındaki farkları izah etmektedir. Makalede Fuad Sezgin’in biyografisi, O’nun Arap kültürü, ve İslam fıkhı ile olan alakası da ele alınmıştır. Fuad Sezgin’e göre Arap kültürü sadece Araplara ait olan bir kültür değildir. Aksine Sezgin, Arap olsun, Acem olsun Arapça olarak telif edilen bütün Müslüman müellif eserlerini Arap kültürü sınırları içerisinde kabul etmektedir. Sezgin’e göre İslam fıkhı oryantalistlerin iddia ettikleri gibi hicri ikinci asırdan sonra oluşmamış, bilakis Hz. Muhammed (sav) devrinden itibaren var olmaya başlamıştır. Bu anlamıyla makale zihinlerdeki bazı kavramlara dair önemli açıklama ve düzeltmeler içermektedir. Bunun yanı sıra çalışmada Fuad Sezgin’in fıkhın kapsamı üzerine yaptığı açıklamalara yer verilerek konu aydınlatılmıştır. Sezgin’e göre zihinlerdeki karışıklığın sebebi Batı’nın İslam dünyasındaki işgalleridir. Bu işgaller neticesinde Müslümanlar hem maddi hem de fikrî olarak olumsuz etkilenmişlerdir. Bu işgal döneminden sonra Müslümanlar için fıkıh sadece ibadetler ve ilmihâl bilgilerinden ibarettir. Fakat aslında fıkıh bunlardan ibaret olmayıp daha kapsamlıdır. Fıkıh; İslam’ı amelî, ilmî, siyasî ve sosyal konulara tatbik etmektir. Fuad Sezgin’e göre “Fıkıh İslam medeniyetinin kimliğidir. Eğer fıkıh olmazsa, İslam medeniyeti döneminde Müslümanlarının hayatlarını nasıl değiştirdiklerini, sosyal, zihni, bilimsel ve ahlak konularını anlayamayız.” Ebu Şâme’nin (ö. 665/1267) bildirdiğine göre İmam Şafii (ö. 204/820) Mısır’da insanlara fıkıh dersi vermeden önce, uzun yıllar onların tarihlerini ve yaşayışlarını öğrenmekle meşgul olmuş ve şöyle demiştir: “Bunu, ancak fıkıhta kullanmak için yaptım.” İmam Şafii’nin bu metodunu Fuat Sezgin’de de görmek mümkündür. Fuat Sezgin önce oryantalistlerin İslam fıkıh tarihi hakkındaki yanlış görüşlerini düzeltmiş daha sonra gerçek fıkıh tarihi hakkında kendi görüşlerini anlatmıştır.

Anahtar Kelimeler:

(فؤاد سزكَين والفقه الإسلامي (دراسة للمصادر الأولى للمذاهب الأربعة الفقهية
2019
Dergi:  
Kalemname
Yazar:  
Özet:

This article was taken from the perspective of Prof. Dr. Fuad Sezgin on the meaning of the Islamic Fadhis, the development of the Fadhis and the place of the Fadhis in the Islamic history. Fuad Sezgin's words about the fictional knowledge are much more than the information in this article. But the information here is enough to explain the purpose of the subject. According to this, the article explains the differences between the historical fighters and the views of the fighters and the views of the historians of the Islamic civilization. The article also discussed the biography of Fuad Sezgin, his Arab culture, and his relationship with the Islamic fiction. According to Fuad Sezgin, Arab culture is not a culture that belongs to Arabs. On the contrary, Sessgin accepts all the works of Muslims written in Arabic, Arabic, Acem or Arabic within the limits of Arabic culture. According to Sezgin, the Islamic fiction is not formed after the second century, as the Orientalists claim, instead of Hz. Muhammad (Muhammad) began to exist since the era. In this sense, the article contains important explanations and corrections on some concepts in the minds. In addition, in the study, Fuad Sezgin's explanations on the scope of the fiction were revealed. According to Sezgin, the cause of confusion in the minds is the occupations in the Islamic world of the West. As a result of these occupations, Muslims have been affected both material and intellectually. After this occupation period, the fiction for Muslims is only of worship and knowledge. But in fact, it is not just that, it is more comprehensive. The Islamic religion is the Islamic religion, the Islamic religion, the Islamic religion, the Islamic religion, the Islamic religion and the Islamic religion. According to Fuad Sezgin, "Fikih is the identity of the Islamic civilization. Without fiction, we can’t understand how Muslims changed their lives during the Islamic civilization, social, mental, scientific and moral issues.” by Abu Sham. 665/1267, according to Imam Shafi. 204/820) In Egypt, before teaching people fiction, he was busy learning their history and lives for many years, and said, "I did this only to use it in fiction." It is also possible to see this method of Imam Shafi in Fuat Sezgin. Fuat Sezgin first corrected the Orientalists' misconceptions about the Islamic fighteous history and then explained their own opinions about the real fighteous history.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Kalemname

Alan :   Fen Bilimleri ve Matematik; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 188
Atıf : 197
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini