Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 17
LEÏLA SLIMANI’NİN HOŞ NAĞME ADLI ROMANINDA “SÜPER KADIN MODELİ” KAPSAMINDA KADIN ROLLERİ
2023
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

2016 yılı Goncourt ödülünün sahibi Fas asıllı çağdaş Fransız yazar Leïla Slimani, Hoş Nağme adlı romanında, Parisli genç bir burjuva çift ve dadıları arasında yaşanan sınıfsal ve kültürel çatışmaları kadın rolleri üzerinden anlatır. Romanda, dadı ve anne olmak üzere iki kadın aracılığıyla anne- ev hanımı-iş kadını rolleri ve annelik-kadınlık kavramları geleneksel- modern kadın modelleri kapsamında ele alınır. Yalnızca çocuklara bakmakla ilişkilendirilen geleneksel kadın imajının aksine, 70’li yıllardan sonra yaygınlaşmaya başlayan eşitlikçi feministlerin öne sürdüğü “Süper kadın modeli ”’ne göre, kadınlar anne- eş rollerini, mesleki ve sosyal sorumluluklarını başarıyla yürütebilirler. Modern, entelektüel, özgür ve sosyal anne Myriam; geleneksel, bağımlı ve içine kapanık anne Louise romandaki kadın- anne figürlerini temsil ederler. Myriam kariyerine devam etmek ister ancak bunu tek başına başaramaz. Annelik rolünü düşük sınıflı dadı Louise’e devreder. Hoş Nağme, biyolojik anneliğin, materyalist anneliğe geçişini anlatır. Romanın adı, annenin çocuğuna okuduğu ninniye gönderme yapar, ancak başlangıçta hoş olan ninni sonrasında drama dönüşür. Geriye dönüş tekniğiyle yazılan romanda çocuklar dadı tarafından acımasızca öldürülür. Slimani, romanında kadının kimliğini yalnızca annelikle sınırlayan toplumsal normlara ve kültürel önyargılara değinirken annelik- kadınlık sorununu yeniden gündeme getirir. Bu çalışmada, Fransız feminist filozof ve yazar Elisabeth Badinter’in kadın rollerine ilişkin feminist çalışmalarından hareketle farklı sosyal sınıflardan iki kadının sahip olduğu kadınlık- annelik rollerini süper kadın modeli kapsamında inceleyeceğiz.

Anahtar Kelimeler:

Leila Slimani's "Super Woman Model" in the Romance
2023
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

The 2016 Goncourt Prize winner is Moroccan contemporary French writer Leïla Slimani. Nice Nuts In his novel, a young bourgeois from Paris tells the class and cultural conflicts between the couple and their dads through the role of women. In the novel, through two women, the daddy and the mother, the mother-home-wife roles and the mother-wife concepts are addressed within the framework of traditional-modern women's models. Unlike the traditional female image linked only to child care, according to the "super female model" suggested by equal feminists who began to spread after the 1970s, women can successfully carry out their mother-partner roles, their professional and social responsibilities. Modern, intellectual, free and social mother Myriam represents the female-mother figures in the novel of the traditional, dependent and closed mother Louise. Myriam wants to continue his career, but he can’t do it alone. The role of motherhood is transferred to the low-class dad Louise. Nice Nuts The transition of biological maternity to materialist maternity. The name of the novel makes it to send the mother to the child to the ninth, but after the ninth that was pleasant in the beginning it becomes a drama. In the novel written with the backback technique, children are brutally killed by the daddy. In his novel, Slimani refers to the social norms and cultural prejudices that limit the identity of a woman to maternity. In this study, we will explore the feminist roles of two women from different social classes, based on the work of French feminist philosopher and writer Elisabeth Badinter on the feminist roles of women, in the framework of the super female model.

Anahtar Kelimeler:

The Roles Of Women In The Context Of The “super Woman Model” In Leïla Slimani's Hos Nagme
2023
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Leïla Slimani, a contemporary French writer of Moroccan origin, winner of the 2016 Goncourt award, describes the class and cultural conflicts between a young Parisian bourgeois couple and their nannies through the roles of women in her novel entitled Hoş Nağme. In the novel, the roles of mother-housewife-businesswoman and motherhood-femininity concepts are handled in the context of traditional-modern woman models through two women, nanny and mother. Contrary to the traditional image of women, which is associated only with caring for children, according to the "Super woman model" put forward by egalitarian feminists, which became widespread after the 70s, women can successfully carry out their mother-wife roles, professional and social responsibilities. The modern, intellectual, free and social mother Myriam; the traditional, dependent and introverted mother Louise represent the female-mother figures in the novel. Myriam wants to continue her career, but can not do it alone. She transfers the maternal role to her low-class nanny, Louise. Hoş Nağme tells about the transition of biological motherhood to materialist motherhood. The title of the novel refers to the lullaby that the mother reads to her child, but the initially pleasant lullaby turns into a drama. In the novel written with the flashback technique, the children are brutally killed by the nanny. In her novel, Slimani brings up the question of motherhood-femininity, while addressing the social norms and cultural prejudices that limit women's identity only to motherhood. In this study, we will examine the femininity-motherhood roles of two women from different social classes in the context of the superwoman model, based on the feminist studies of the French feminist philosopher and writer Elisabeth Badinter.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.715
Asos Journal