Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 101
 İndirme 31
Behçet Necatigil Şiirini Üç Gösterge ile Okumak: Parantez, Düşünce Çizgisi ve Kare
2019
Dergi:  
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Behçet Necatigil, şiirlerinde sürekli olarak poetik yeniliklerin peşinde olan, kendini yenileyip değiştirmenin, geliştirmenin peşinde olan deneysel bir şairdir. Söz konusu deneysel özellikleri neticesinde şair, farklı dönemlerde değişik poetikalar geliştirmenin yanı sıra eşzamanlı bir şekilde özgün poetik çabalar içine girer. Necatigil’in ayrıksı bir şiir ortaya koyarken bilhassa işaretlerden ve sembollerden de çokça yararlanması dikkati çeker. Bu makalede, şairin sık sık kullandığı üç işaret/sembol, onun poetikasını ve şiirsel üretimini açıklayan bir gösterge olarak alınmıştır. Bu göstergeler ise, parantez, düşünce çizgisi ve karedir. Parantez göstergesi ile, Necatigil’in sözcük eklemeyi ve bu şekilde çok söz söylemeyi esas aldığı şiirlere gönderimde bulunulmuştur. Düşünce çizgisi, şairin sözcük eklemek yerine sözcük çıkarmayı amaç aldığı poetik tavra işaret etmektedir. Son olarak kare ise, Necatigil’in sözcük çıkarmaya yönelik şiirsel tutumunu, öteye taşıdığı ürünlere atıf yapmaktadır. Tartışma konusu olan şairin, “Sevgilerde”, “Nilüfer” ve “Çıkartma” şiirleri, makalede örnek olarak seçilmiştir. Bu şekilde şairin şiirlerindeki ve poetikasındaki deneysel arayışların somutluk kazanmasına çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Read The Poem Of Behcet Necatigil With Three Indicators: Parantez, Thought Line and Quarter
2019
Yazar:  
Özet:

Behçet Necatigil is an experimental poet who continually seeks poetic innovations in his poems, who seeks to renew and change himself, to develop. As a result of these experimental characteristics, the poet develops different poetics in different periods as well as simultaneously enters into original poetic efforts. Necatigil's distinctive poem shows a lot of use, especially from signs and symbols. In this article, the three signs/symbols that the poet frequently uses are taken as an indicator to describe his poetry and poetic production. These indicators are parantezism, line of thought and square. With the parantez indicator, it was sent to the poems that Necatigil was based on adding words and thus speaking a lot of words. The line of thought indicates the poetic attitude that the poet intends to extract a word instead of adding a word. Finally, the quarter refers to the poetical attitude of Necatigil towards the expression of the word, to the products it carries beyond. The poet’s poems, “In Love”, “Nilüfer” and “Take Out” are chosen as examples in the article. In this way, the poet’s experimental searches in poetry and poetry were sought to get concrete.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.006
Atıf : 3.408
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini