Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 39
 İndirme 6
Role Of Math Game Apps On Attitude Towards Mathematics Among Primary Students In Kogi State
2021
Dergi:  
International Journal of Advanced Research
Yazar:  
Özet:

Mathematics is an essential part of the Nigerian education vision. Mathematics is widely perceived as a tedious and challenging subject to learn. Thus, math avoidance behavior is a trend that cuts across culture and is pervasive among young learners. Research has pointed the relevance of computer games in learning mathematics. Therefore, the current study is aimed to examine the role of math game apps on the attitude of primary school students in Kogi State of Nigeria towards mathematics. A quasi-experimental design with pre-test and post-tests and two groups (experimental and control) were adopted. Primary school students in Kogi State made up the population of the study. Eighty-three (n = 83) students comprising males and females within the age range of 7 – 11 years and mean age of (M=9.12) and (SD= 1.22) were randomly pooled from selected public primary schools in Kogi State as the study participants. The students were assigned to groups, with group A as the experimental group, while group B represents the control group. Before the main studys commencement, students attitude towards mathematics was established (pre-test) using an attitude towards mathematics questionnaire. In the post-test study, the treatment group student (group A) was exposed to a math game app (Prodigy Math). The result showed that the gaming app significantly influenced the experimental groups attitude towards mathematics (M = 43.81, SD = 9.54) compared to the control group (M = 32.15, SD = 5.27). An independent t-test conducted to determine the group differences in attitude towards mathematics established that math gaming apps influenced the participants attitude towards mathematics at MD = 11.66 (95% CI, 7.92 to 15.16), t (81) = 6.317, p = .001. The study recommends that the use of gaming app should be embedded in the school curriculum.

Anahtar Kelimeler:

Null
2021
Yazar:  
0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








International Journal of Advanced Research

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 10.413
Atıf : 722
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini