User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 3
 Views 96
 Downloands 11
İnsan Biçimcilik ve Canlandırma Sanatında İnsan Biçimli Hayvan Karakterlerinin Kullanımı
2020
Journal:  
Art-e Sanat Dergisi
Author:  
Abstract:

İnsan biçimcilik en basit tanımı ile insani özelliklerin insan olmayan cansız varlıklara aktarılmasıdır. Canlandırma sanatında hayvanların ve nesnelerin tasviri, canlandırma sinemasının merkezinde yer alır. Böylece insanın doğa ile olan ilişkisi üzerine, hayvan ve bitkilerin konuştuğu, cansız nesnelerin duyusal hislerinin ortaya çıkarıldığı, hayal gücü ve gerçekliğin sorgulandığı fantezi bir dünya oluşturulur. Gerçek hayatta hayvanlara duyulan sempati ve sevgi, canlandırma sinemasında insanlaştırılmış hayvan karakterlerinin kullanılmasına zemin hazırlamıştır. İnsanlaştırılmış karakterlerin kullanımı ile bir bakıma seyirci ile empati kurulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada, insan biçimcilik ve canlandırma sanatının insan biçimli karakterleri arasındaki ilişki sorgulanmaya ve Deleuze’un “gazlı algı” kavramı ile ilişkilendirilerek çözümlenmeye çalışılmıştır. Canlandırma sanatçılarının insan biçimciliği kullanması gerekliliği ortaya konmaya çalışılmıştır.

Keywords:

The use of human-shaped animal characters in human forming and animation art
2020
Author:  
Abstract:

The simplest definition of human formalism is the transfer of human characteristics to non-human inanimate beings. In the animation art, the drawing of animals and objects is at the center of the animation cinema. Thus, on the relationship of man with nature, a fantasy world is created, where animals and plants speak, where the sensual senses of unviable objects are revealed, where imagination and reality are questioned. The sympathy and love for animals in real life has prepared the ground for the use of humanized animal characters in the animation cinema. The use of humanized characters has been attempted to establish empathy with the audience in a way. In this study, the relationship between human formalism and the art of animation is questioned and linked to Deleuze’s “gas perception” concept. The need for animation artists to use human formalism has been revealed.

Keywords:

0
2020
Author:  
Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles






Art-e Sanat Dergisi

Field :   Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 508
Cite : 1.528
Art-e Sanat Dergisi