Kur’an-ı Kerim’de yerkürenin çalkalanmadan yerinde durabilmesi için yeryüzüne çakılan kazıklar olarak nitelenen dağların birer denge unsuru olarak yaratıldıkları bildirilmektedir. Birer denge unsuru olmakla birlikte dağlar, doğal su depoları işlevini görmeleri, içlerinde birçok doğal zenginlik barındırmaları nedeniyle insan yaşamına maddi anlamda da değer katmış, önemli bir role sahip olmuşlardır. Taşıdıkları manevi değerle de dağlar dinler tarihinde de önemli bir fonksiyona sahiptir. Birçok dini gelenekte kutsalın merkezi kabul edilen dağlar, vahyin indiği mistik mekânlardır. Ayrıca tanrının tecelli ettiği ilahi güçle donatılmış yerler olarak görülmektedirler. Gücün ve ihtişamın sembolü olan dağlar, yükseklik ve yücelikleriyle Allah’ın azametini vurgulayan güç olarak tezahür etmekte; insanın kibrini kırma noktasında örnek olarak gösterilmektedir. Bunun dışında Kur’ân’da başka özellikleriyle anılan dağlara emanet arz edilmiş, fakat onlar bunu reddetmişlerdir. Kur’an’ın indirilmesinden de haşyet ve korku duymuşlardır. Hz. Musa dağda vahye mazhar olmuş, Allah’la sözleşme yeri olarak kendisine dağ mekân seçilmiştir. Kezâ Hz. Peygambere dağ ilk vahyin ev sahipliğini yapmıştır. Allah’ın azametinin sembolü olan dağlar Kur’ân’da farklı bağlamlarda çeşitli kelimelerle nüans oluşturacak şekilde kullanılmıştır. Dağların mezkûr bu özellikleri onlarla ilgili ayetlerin anlaşılmasında metaforik yorumların oluşmasını beraberinde getirmiştir. Bu makalede Kur’ân’da dağın kavramsal alanı ve sûfî tefsîrde kendini tebarüz ettiren metaforik yorumlara yer verilecektir.
In the Qur’an, the mountains are the mountains that are created in order for the earth to be stunned in its place, and the mountains that are stunned in its place are the mountains that are created in order for the earth to be stunned in its place. Although a balance element, the mountains have played an important role in material value to human life, because they see the function of natural water warehouses, and because they host many natural wealth in them. With the spiritual value they carry, the mountains also have an important role in the history of religions. The mountains, which in many religious traditions are considered the center of the holy, are the mystical places where the revelation descends. They are also seen as places equipped with the divine power that God has ensured. The mountains, which are the symbol of power and glory, with their height and glory manifest as the power that emphasizes the greatness of Allah, and is shown as an example at the point of breaking the cible of man. And the mountains, which are in the Qur’an, are given a trust, but they have denied it. And they heard fear and fear of the Qur’an being revealed. by Hz. Moses was revealed in the mountain, and the mountain was chosen for him as a place of covenant with Allah. by Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) made the first mountains. The mountains, which are the symbol of Allah’s exhortation, are used in the Qur’an in different contexts to create nuances with various words. The mountains are the mountains of the mountains, the mountains of the mountains, the mountains of the mountains, the mountains of the mountains, the mountains of the mountains. In this article, the Qur’an will include the conceptual area of the mountain and the metaphoric explanations that will reflect themselves.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|