Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 36
 İndirme 13
Politics and Virtue In Hume
2008
Dergi:  
Abant Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

It is a widely held conviction in Humean literature that, for Hume, institutions and good laws are primary in securing peace and order rather than morality or a virtuous body of citizenry in a society. This conviction partly relies on Hume?s rejection of the classical republican idea of virtue which considers institutions as well as a virtuous body of citizenry as essential for politics. Although Hume rejects the classical set of virtues as inhumane, obsolete, and impractical for the newly emerging modern society, this should not lead us to see Hume?s politics as wholly untouched by any idea of virtue. Rather, Hume advocates a new set of virtues that he thinks will suit the needs of the modern era. A comprehensive analysis of Hume?s politics would reveal that Hume considers a virtuous body of citizenry as significant as institutions and good laws in politics.

Anahtar Kelimeler:

Null
2008
Yazar:  
0
2008
Yazar:  
Özet:

David Hume?la ilgili literatürde toplumsal düzen ve istikrarın sağlanması konusunda Hume?un erdemli bir vatandaG topluluğundan daha çok kurumlar ve yasalara dayandığına dair yaygın bir görüG vardır. Bu tez kısmen Hume?un klasik cumhuriyetçi teorinin erdem görüGünü reddetmesine dayanır. Klasik cumhuriyetçilik hem kurumları hem de erdemli bir vatandaG topluluğunu sağlıklı bir siyaset için gerekli görür. Hume klasik erdemlerin modern toplum açısından gayri insani, eski ve uygulanamaz olduğunu ileri sürse de, bu durum bizi Hume?un siyaset teorisinin erdem kavramını bütünüyle reddettiği sonucuna götürmemelidir. Hume modern dönem için daha uygun olduğunu düGündüğü yeni bir erdemler listesi ve vatandaGlık vizyonu sunar. Hume?un siyaset teorisinin kapsamlı bir analizi, onun hem kurumları/yasaları hem de erdemli bir vatandaG topluluğunu sağlıklı bir siyaset için gerekli gördüğünü ortaya koyar.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Abant Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 685
Atıf : 2.712
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini