User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 31
 Downloands 2
Politics and Virtue in Hume
2008
Journal:  
Abant Sosyal Bilimler Dergisi
Author:  
Abstract:

It is a widely held conviction in Humean literature that, for Hume, institutions and good laws are primary in securing peace and order rather than morality or a virtuous body of citizenry in a society. This conviction partly relies on Hume?s rejection of the classical republican idea of virtue which considers institutions as well as a virtuous body of citizenry as essential for politics. Although Hume rejects the classical set of virtues as inhumane, obsolete, and impractical for the newly emerging modern society, this should not lead us to see Hume?s politics as wholly untouched by any idea of virtue. Rather, Hume advocates a new set of virtues that he thinks will suit the needs of the modern era. A comprehensive analysis of Hume?s politics would reveal that Hume considers a virtuous body of citizenry as significant as institutions and good laws in politics.

Keywords:

null
2008
Author:  
0
2008
Author:  
Abstract:

David Hume?la ilgili literatürde toplumsal düzen ve istikrarın sağlanması konusunda Hume?un erdemli bir vatandaG topluluğundan daha çok kurumlar ve yasalara dayandığına dair yaygın bir görüG vardır. Bu tez kısmen Hume?un klasik cumhuriyetçi teorinin erdem görüGünü reddetmesine dayanır. Klasik cumhuriyetçilik hem kurumları hem de erdemli bir vatandaG topluluğunu sağlıklı bir siyaset için gerekli görür. Hume klasik erdemlerin modern toplum açısından gayri insani, eski ve uygulanamaz olduğunu ileri sürse de, bu durum bizi Hume?un siyaset teorisinin erdem kavramını bütünüyle reddettiği sonucuna götürmemelidir. Hume modern dönem için daha uygun olduğunu düGündüğü yeni bir erdemler listesi ve vatandaGlık vizyonu sunar. Hume?un siyaset teorisinin kapsamlı bir analizi, onun hem kurumları/yasaları hem de erdemli bir vatandaG topluluğunu sağlıklı bir siyaset için gerekli gördüğünü ortaya koyar.

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles






Abant Sosyal Bilimler Dergisi

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 685
Cite : 3.355
Abant Sosyal Bilimler Dergisi