Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 6
 Görüntüleme 46
 İndirme 11
Fransa’da Laiklik, İslam, Müslümanlar ve Din Eğitimi Politikaları
2018
Dergi:  
Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Avrupa'daki birçok ülkenin din eğitimine yönelik yaklaşımları, yerel, bölgesel ve ulusal koşullarındaki değişiklikler nedeniyle farklılık göstermektedir. Bir ülkenin dini arka planı, dine bakış açısı, toplumdaki dini değerlerin rolü, din ile devlet arasındaki ilişki, eğitim sisteminin yapısı vb. etkenler, din eğitimi ve uygulamalarında değişik tercihleri beraberinde getirmektedir. Genel olarak Avrupa’daki din eğitimi uygulamaları konusunda üç farklı yaklaşım bulunmaktadır. İlki “no religious instruction” veya “laic” olarak ifade edilen devlet okullarında din eğitimine yer vermeyen laik din eğitimi, ikincisi “confessional religious education” olarak ifade edilen bir dine veya mezhebe dayalı din eğitimi, üçüncüsü ise “non-confessional religious education” olarak ifade edilen bir dine veya mezhebe dayalı olmayan din eğitimi yaklaşımlarıdır. Fransa’da 1905 yılında devlet ve kiliseyi birbirinden tamamen ayıran yasal düzenleme ile devlet okullarında din eğitimine yer verilmemektedir. Fransa’daki bu uygulama Müslüman toplumun devlet okullarında din eğitimi alabilme/yapabilme özgürlüğünü de sınırlandırmaktadır. Ancak 1980 sonrası toplumda yükselen yeni taleplere cevap olarak dini konular, tarih, coğrafya ve edebiyat dersi öğretim programlarının içerisinde dinler hakkında öğretim ve non-confessional din eğitimi yaklaşımı temel alınarak verilmektedir. Bu bağlamda, Fransa’da devlet okullarında uygulanan laik din eğitimi anlayışı ile bunun İslam toplumu ve din eğitimini nasıl etkilediğini belirlemek, önemli bir problem alanı olarak görülmektedir. Buradan hareketle araştırma Fransa ile özdeşleşen ve Fransa’nın ruhu olarak adlandırılan laikliğin, İslam’ı, Müslümanları ve ülkedeki din eğitimi politikalarını ne yönde etkilediğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Belirtilen ana amaç çerçevesinde Fransa’da laik yaklaşımın doğuşu, laikliğin uygulamadaki farklı boyutlarıyla sosyal-kültürel ve dini hayata yansımaları, Avrupa’daki din eğitimi yaklaşımları ve bunların bir parçası olan laik din eğitimi yaklaşımı, Fransa’da Müslümanların tarihsel arka planı ve İslam din eğitiminin farklı boyutları, literatür taraması yöntemine başvurularak incelenmektedir. Araştırmada konjonktürel siyasi gelişmelerin etkisiyle katı/militan laikliğin uygulandığı Fransa’da, toplumsal hayattaki değişim, gelişim, ihtiyaç ve beklentiler ile bir arada yaşama arzusunun neticesi olarak din eğitimi konusunda yeni yönelimlerin ortaya çıktığı ve bu sürecin Müslümanların din eğitimi taleplerini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.  

Anahtar Kelimeler:

Laicity, Islam, Muslims and Religious Education Policy in France
2018
Yazar:  
Özet:

The approaches to religious education in many countries in Europe are different due to changes in local, regional and national conditions. The religious background of a country, the religious perspective, the role of religious values in society, the relationship between religion and state, the structure of the educational system, etc. The factors bring different preferences in their religious education and practice. There are three different approaches to religious education practices in Europe in general. The first is a religious education that does not include religious education in the public schools expressed as "no religious instruction" or "laic", the second is a religious or religious education that is expressed as "confessional religious education" and the third is a religious or religious education that is expressed as "non-confessional religious education". In 1905, a law that completely separated the state and the church in France did not include religious education in the public schools. This practice in France also restricts the freedom of the Muslim community to receive/do religious education in public schools. But in response to the emerging new demands in society after 1980, religious topics, history, geography and literature courses are given on the basis of the teaching on religions and non-confessional religious education approach within the curriculum. In this context, the concept of secular religious education applied in the public schools in France and determining how it affects the Islamic society and religious education is seen as an important problem area. From here, the research is aimed at revealing in what direction the secularism, called the spirit of France, affects Islam, Muslims and religious education policies in the country. In the framework of the main objective set, the birth of the secular approach in France, the different dimensions of the secularity in the practice, the social-cultural and religious life reflections, the religious education approaches in Europe and the secular religion education approach, which is part of them, the historical background of Muslims in France and the different dimensions of Islamic religion education are studied by applying to the literary scan method. The study found that in France, where solid/militan secularism was applied under the influence of conjonctual political developments, new directions on religious education emerged as a result of social life change, development, needs and expectations and the desire to live together, and that this process positively affected Muslims' religious education demands.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 198
Atıf : 229
Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi