enResim Oyunları. Sabahattin Ali’nin ‚Kürk Mantolu Madonna‘ adlı romanı ile Leopold von Sacher-Masoch’un ‚Venus im Pelz‘ adlı öyküsü arasındaki metinler arası ilişki Bu makale Sabahattin Ali’nin Kürk Mantolu Madonna adlı romanın Leopold von Sacher-Masoch’un Venus im Pelz adlı öyküsü ile olan metinler arası ilişkisini ele almaktadır. Gérard Genette’nin metinler arası eleştiri kuramıyla Madonna hiper metinselliğin bir örneği olarak sınıflandırılabilir. Bu eserde Venus, üzerinde yaratıcı değişiklikler yapılan arka plan olarak yer alır ancak aynı zamanda öncü metnin yapıları görülmektedir. Fakat Venus öyküsünde altı Venus resminin değişken göndermeleri dikkat çekmekteyken, Madonna romanında sadece iki Madonna resmi bulunmaktadır. Bu uyuşmazlık açıklanması gereken bir konudur, çünkü Madonna’nın hiper metinselliği buna bağlıdır. Bu aşamada Jacques Derrida’nın farklılık konsepti Venus’teki şaşırtıcı resim oyunlarını kavramaya yardımcı olacaktır. Madonna’nın anlam yapısına katkıda bulunan hiper metinselliği keşfetmek için metinde yer alan kadının erkek açısından neredeyse kutsal biri olarak görüldüğü ve erkeğe karşı hâkimiyet uyguladığı kadın-erkek ilişki üzerinde durmak gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında Venus’teki çift Madonna’nınki için yapısal bir model teşkil etmektedir. Hiper metinsellik aracılığıyla Madonna’nın çift ilişkisi güçlü bir vurgu kazanmaktadır. Dolayısıyla Michel Foucault’un cinsiyet dispositifine veya kendi dönemine uymadığı için bu ilişkinin yıkıcı potansiyeli açıklığa kavuşur. Anahtar Sözcükler: Hiper metinsellik, Yapılar, Venus, Madonna, Resimler, différance, Dispositif, Cinsiyet rolleri, Çift ilişkileri.
Field : Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|