Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 42
 Görüntüleme 82
 İndirme 31
Dijital Oyun Popüler Mi Ebeveynlerin Çocukları İçin Oyun Tercihlerinin İncelenmesi
2019
Dergi:  
Pamukkale University Journal of Education
Yazar:  
Özet:

Dijital oyun bugün evlere ve çocukların yaşamlarına girmiş ve beraberinde pek çok tartışmayı getirmiştir.  Okul öncesi dönem çocukları için dijital oyunun kullanımı ve etkileri konusunda tartışmaların çok olmasına rağmen konuyla ilgili araştırmalar sınırlıdır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı ebeveynlerin çocukları için oyun tercihlerini dijital oyuna odaklanarak incelemektir. Araştırmaya çocuğu anaokuluna devam eden 351 ebeveyn katılmıştır. Veriler eşli karşılaştırmalar metodu ile geliştirilen Ebeveyn Oyun Tercih Ölçeği ile toplanmıştır.  Araştırma verilerinin analizinde iki yönlü ANOVA ve MANOVA kullanılmıştır. Araştırma bulguları ebeveynlerin en fazla yapı inşa oyunlarını en az ise dijital oyunları çocukları için tercih ettiklerini göstermiştir. Ebeveynlerin eğitim ve çalışma durumlarının ve çocukların ise yaş ve cinsiyetlerinin oyun tercihleri üzerinde ilişkili olduğu saptanmıştır.  Oyun tercihleri ve günde farklı oyun türlerine ayrılan süreler ilişkili bulunmuştur.  Bu bulgular doğrultusunda evde oyunu destekleyici farkındalık çalışmaları ve ailelerin çocukları ile oyun oynayabilecekleri sosyal alanların oluşturulması ve yaygınlaştırılması önerilmiştir.  

Anahtar Kelimeler:

Is Digital Game Popular The Preference Of Parents To Play For Their Children
2019
Yazar:  
Özet:

Digital games today have entered the houses and children’s lives and brought many discussions with them.  Although there is a lot of discussion about the use and effects of digital games for pre-school children, research on the subject is limited. Therefore, the purpose of this research is to study the preferences of the parents for their children by focusing on digital games. The study included 351 parents who continued their child's childhood school. The data is collected with the Parental Game Preference Scale developed by the parallel comparisons method.  In the analysis of the research data, two-way ANOVA and MANOVA were used. Research findings have shown that parents prefer the most building games for their children, while at least the digital games. The educational and working conditions of the parents and the age and gender of the children are related to the play preferences.  The game preferences and the periods allocated to different types of games per day have been found related.  According to these findings, it was suggested to build and spread the social spaces where families can play with their children.

Anahtar Kelimeler:

Is Digital Play Popular Examining Parents' Play Preferences For Their Children
2019
Yazar:  
Özet:

Digital play has entered into houses and the lives of children and brought many debates with it. In spite of debates the number of research is very limited. For this reason, the purpose of this research is to examine parents’ play preferences for their children by focusing on the digital play. 351 parents having a child attending preschools participated in this research. The data were collected through the Parental Play Preference Scale developed by the paired comparison method. Two-way ANOVA and MANOVA were used for analysis. Research findings showed that parents mostly favored constructive play and digital play received the lowest preference scores.  It has been determined that education and working conditions of parents and age and gender of children were influential on play preferences.  Play preferences and daily times for different play types were found to be related. In the light of these findings, home-based awareness-raising activities and the creation and dissemination of social areas were suggested. 

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Pamukkale University Journal of Education

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 975
Atıf : 8.461
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini