Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 7
 İndirme 1
İlköğretim Otizmli Çocuklar İçin İnovatif Eğitsel Dijital Oyun Tasarımı
2023
Dergi:  
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim otizm spektrum bozukluğu bulunan öğrencilere yönelik özel eğitim öğretim programında bulunan kazanımları eğitsel dijital oyunlar vasıtasıyla öğretmektir. Bu amaca yönelik “Otizm ile Birlikte” adlı eğitsel dijital oyun geliştirilmiştir. Tasarlanan oyunda, MEB’in otizmli öğrencilere yönelik öğretim programından alınan sayılar, geometrik şekiller, büyüklük küçüklük kavramları, renkler ve duygular yer almaktadır. Tasarlanan eğitsel dijital oyun 5 otizmli öğrenciye özel eğitim öğretmeni eşliğinde uygulanmış ve konuya ilişkin veriler 5 özel eğitim öğretmeninden 9 nitel sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analizine tabi tutulmuş ve bulgular yorumlanarak sonuçlara ulaşılmıştır. Bulgulara bakıldığında, eğitsel dijital oyunların otizmli öğrenciler üzerinde olumlu etkilerinin olduğu, bu tür içeriklerin sayısının artırılması gerektiği vurgulanmıştır. Eğitsel yazılımın uygulama aşamasında otizmli öğrenciler eğlenmiş, sesli ve görsel uyaranlara gülerek tepki vermişlerdir. Öğretmenler, bu alana yönelik akademik olarak oluşturulan dijital materyallerin eksikliğinden söz etmişlerdir. Bu bağlamda, özel eğitim alanında kazanımlara yönelik oluşturulacak eğitsel dijital oyunlara yer verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler, otizmli öğrencilere yönelik geliştirilen eğitsel dijital oyunların motivasyonu artırdığını, daha hızlı ve kalıcı öğrenmeleri desteklediğini, eğlenerek öğrenmeyi sağladığını, birden fazla duyu organını harekete geçirdiğini ve öğretmenin yükünü azalttığını belirtmişlerdir.

Anahtar Kelimeler:

An Innovative Educational Digital Game Design For Primary School Children With Autism
2023
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to teach the acquisitions in the special education curriculum for primary school students with autism spectrum disorder through educational digital games. For this purpose, an educational digital game named "Together with Autism" was developed. In the designed game, there are numbers, geometric shapes, concepts of size and smallness, colours and emotions taken from the MEB's curriculum for students with autism. The designed educational digital game was applied to 5 students with autism in the presence of a special education teacher, and data on the subject were collected from 5 special education teachers with a semi-structured interview form consisting of 9 qualitative questions. The collected data were subjected to descriptive analysis and the findings were interpreted and conclusions were reached. When the findings are examined, it is emphasised that educational digital games have positive effects on students with autism and the number of such contents should be increased. During the implementation phase of the educational software, students with autism had fun and reacted to audio and visual stimuli with laughter. Teachers mentioned the lack of digital materials created academically for this field. In this context, it was concluded that educational digital games to be created for achievements in the field of special education should be included. Teachers stated that educational digital games developed for students with autism increase motivation, support faster and permanent learning, provide learning by having fun, mobilise multiple sensory organs and reduce the burden of the teacher.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 502
Atıf : 5.151
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini