Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 45
 İndirme 13
Film Kartografisi: Sinemasal Mekâna Dair Felsefî Düşünceler
2020
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

Film araştırmalarının büyük bölümünü içeren anaakım sinema çalışmaları tarih yazımında da çoğunlukla aynı yaklaşımı benimser ve merkezine de anaakım sinema kuramlarını alır. Bu kuramlar genellikle ve çoğunlukla filmin özüne bakma derdindedir ve dolayısıyla film materyalinin kendisini ve/veya yönetmenini merkezine almaktadır. Oysa öte yandan, tam da sinemanın kendine içkin özellikleri, ona disiplinler arası bir tutumla yani bütüncül bakmayı zorunlu kılmaktadır. Çünkü tekil olarak farklı anlamlar içeren veya kimi zaman hiçbir anlam taşımayan ögeler, filmin tümel anlatısı içerisinde karşılığını bulmaktadır. Tüm bu ögeleri bir araya getiren, bir bakıma inşa eden kişi olarak yönetmen, film anlatısını yapılandırırken zamanı ve hatta mekânı yeniden üretir. Diğer bir deyişle, sinemasal anlatı mekânı, kaynağı fizikî dünyada mevcut ise bir araya getirerek/kurgulayarak; mevcut değil ise varmış gibi davranarak/inşa ederek üretir. Dolayısıyla yönetmen farkında olarak ya da olmayarak sinemasal coğrafyayı anlatıya zemin teşkil edecek salt bir arka plan değil, onun güçlü bir ögesi olarak kullanır. Hem fizikî hem de sinemasal mekânlar, özellikle yönteme dair önermeleri bağlamında anaakım sinema çalışmalarından belirgin bir biçimde ayrılan Yeni Sinema Tarihi çalışmalarında, son derece özgün bir yöntem olan haritalandırma/kartografi ile araştırılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada da, yönetmeni salt auteur yani sadece bir yazar veya ressam olarak gören genel geçer yaklaşımdan ziyade, yönetmeni aynı zamanda bir kartograf olarak gören ve sinemasal anlamın üretiminde ve çözümlenmesinde kartografik yöntemi olanaklı kılan sinemasal coğrafya alanındaki yazın derlenecektir. Çalışma kapsamında öncelikle sinema ontolojisini mümkün kılan felsefî bağlam açımlanıp ardından sinemasal coğrafya çalışmalarının kuramsal çerçevesi ortaya konacak ve dolayısıyla bu çerçeveyi anlamlı kılan kavramlara bakılacaktır. Dolayısıyla sinemasal kartografiyle bakılan sinemasal anlam, anlatıda kullanılan mekânı felsefi bakış ile yeniden değerlendirme fırsatı sunacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Film Cartography: The Philosophical Thoughts Of The Cinematic Place
2020
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

My grandfather’s film works, which include a large part of film research, also often take the same approach in history writing and focus on my grandfather’s film theories. These theories are often and mostly in trouble looking at the essence of the film, and therefore focus the film material itself and/or the director. On the other hand, the very self-drinking characteristics of the cinema make it compulsory to look at it with a interdisciplinary attitude, i.e. integrally. For the objects that contain individually different meanings, or sometimes without any meaning, find their reward in the total story of the film. As a person who gathers all these objects, builds in a way, the director re-produces time and even space while configuring the story of the film. In other words, the film story space produces the source in the physical world by bringing it together, and by acting as if it is not present, by building it. Therefore, the director consciously or not uses the cinematic geography as a strong object, not a simple background that will make the ground for the story. Both the physical and cinematic spaces, especially in the context of their recommendations on the method, have been clearly separated from the work of my mother’s cinema in the New Cinema History studies, which have begun to be researched by maping/kartography, which is a very original method. In this study, the film will also compile the summer in the field of cinematic geography, which sees the director as a cartographer, rather than the general passing approach that sees the director as a solo author, i.e. just a writer or painter, which allows the cartographical method in the production and resolution of the cinematic meaning. In the framework of the study, the philosophical context that first enables the ontology of the cinema will be opened and then the theoretical framework of the work of the cinema geography will be revealed and therefore the concepts that make this framework meaningful will be viewed. Therefore, the cinematic meaning seen by the film map will provide the opportunity to re-evaluate the place used in the story with a philosophical view.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












SineFilozofi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 333
Atıf : 461
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini