Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 36
 İndirme 9
Tamamlanmayan Hikâye Sekiz Buçuk (federico Fellini’s 8½) : Yapıyı Sökmek
2021
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

Federico Fellini 1963 yapımı Sekiz Buçuk 8½ (Federico Fellini’s 8½) filminde ünlü bir yönetmenin kendi projesi olan bir filmi çekmeye başlama/başlayamama serüvenini anlatır. Ünlü yönetmen Guido Anselmi kendi yazdığı senaryo üzerinde düşünür. Film ekibini, oyuncuları, filmin çekileceği mekânı hazırlar ama bir türlü filmin öyküsüne karar veremez. Rollere, filmin kaç sahnesi olacağına, kullanacağı sembollere, filmin gerçekçi mi gerçeküstücü mü olacağına karar veremez. Fellini’nin eserinde Jacques Derrida’nın yapısöküm kuramının izleri görülür. Derrida, yapısöküm kuramını tutarsızlık, kararverilemezlik, ikili karşıtlıklar, oyun gibi alt başlıklara ayırarak irdeler. Fellini’nin Sekiz Buçuk (Federico Fellini’s 8½) filminin inşasında da tutarsızlık, kararverilemezlik, ikili karşıtlıklar dikkatimizi çeker. Bu bağ nedeniyle Sekiz Buçuk (Federico Fellini’s 8½) filmi, Derrida’nın yapısöküm kuramı merkezinde incelenecektir. Makalenin birinci kısmında Derrida’nın yapısöküm kuramı üzerinde durulacaktır. Makalenin ikinci kısımda Fellini’nin Sekiz Buçuk (Federico Fellini’s 8½) filmi ikilik, kararsızlık, tutarsızlık gibi açılardan irdelenecektir. Makalenin üçüncü kısmında ise Fellini’nin 1963 yapımı Sekiz Buçuk (Federico Fellini’s 8½) filmi ile Derrida’nın yapısöküm kuramı karşılaştırmalı olarak incelenecektir. Derrida yapısöküm kuramında metnin nasıl inşa edildiğini anlamaya çalışır. Metnin nasıl inşa edildiğini metni parçalarına ayırarak çözümlemeye çabalar. Metni önce söker sonra yeniden yapılandırmaya girişir. Metnin dışında bir şey olmadığını söyler. Derrida kuramında anlamın sürekli ertelendiğini, anlama asla ulaşılamayacağını savunur. Ona göre anlama karar verilemez. Derrida karşıtlıkları ele alır, karşıtlıkları yapısöküme uğratır. Geleneksel yöntemleri tersine çevirir. Hiyerarşileri yerinden oynatır. Derrida dilin istikrarlı olmadığını söyler. Dil ile oynar. Önce sözcüğü yazar sonra sözcüğün üstünü çizer ve hem sözcüğü hem de sözcüğün üstü çizilmiş halini ele alır. Fellini’nin 1963 yapımı Sekiz Buçuk (Federico Fellini’s 8½) filminde de ünlü yönetmen Guido Anselmi kendi yazdığı senaryoyu henüz tamamlamadan sökmeye başlar. Film boyunca yönetmen Guido’yu çekeceği filmin ayrıntılarını düşünürken görürüz. Guido’nun etrafındaki herkes ondan bir sonuca ulaşmasını ve filme başlamasını bekler. Guido ise geçmişi ile senaryosu arasında tıkanıp kalır. Film çekimini on beş gün erteler ve böylece film başlayamadan sökülmeye başlar. Yönetmen Guido üzerindeki baskıdan kurtulmak için filmde kullanacağı fırlatma rampasının inşaatını yıkar. Fakat hemen ardından Guido “Filme başlıyoruz.” der. Guido’nun filmi başlarken biter. İkiliklerle örülür. Fellini’nin 1963 yapımı Sekiz Buçuk (Federico Fellini’s 8½) filmi bize Guido’nun kimliğini onarma ve yeniden doğma çabasını gösterir. Guido’nun film çekme serüveni de onun yeniden doğma, kim olduğunu bulma arzusunun bir parçasıdır. Film Guido’nun kür tedavisi ile başlar. Film boyunca Guido kendisini iyileştirmeye, sağaltmaya çalışır. Film bize labirentin merkezinin nerede olduğunu sorar. Guido, film boyunca kaynağa, göbek bağına, labirentin merkezine ulaşmaya çalışır. Parolaları, ipuçlarını takip ederek içinde bulunduğu labirenti çözmeye çabalar. Guido bu sonsuz labirentin içinde filme bir türlü başlayamaz. Filmi üretme çabasının içinde kaybolur. Federico Fellini 1963 yapımı Sekiz Buçuk (Federico Fellini’s 8½) filminde ünlü yönetmen Guido Anselmi’nin serüvenini anlatır.

Anahtar Kelimeler:

Tamamlanmayan Hikâye Sekiz Bucuk (federico Fellini’s 8½) : Yapiyi Sokmek
2021
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

In Federico Fellini's 1963 film The Eight and a Half 81⁄2 (Federico Fellini's 81⁄2) a famous director tells the story of a film that is his own project. The famous director Guido Anselmi is thinking about his own script. The film team, the actors, prepares the place where the film will be drawn, but cannot decide the story of a kind of film. Rollers cannot decide how many scenes the film will be, the symbols it will use, whether the film will be realistic or surrealistic. In Fellini’s work, we see the traces of Jacques Derrida’s theory of structure. Derrida, the structure theory is divided into subtitles such as incoherence, irresistibility, bilateral contradictions, game. In Fellini's Eight and a Half (Federico Fellini's 81⁄2) film building, unconformity, irresistibility, bilateral contradictions also attract our attention. Because of this connection, the film The Eight and a Half (Federico Fellini's 81⁄2) will be studied at Derrida's center of theory of structure. The first part of the article will focus on Derrida's structure theory. In the second part of the article, Fellini's Eight and a Half (Federico Fellini's 81⁄2) will be drawn up in terms of duality, instability, and incoherence. In the third part of the article, Fellini's 1963 film The Eight and a Half (Federico Fellini's 81⁄2) will be compared to Derrida's theory of structure. Derrida tries to understand how the text was built in my structure theory. They try to resolve how the text is built by dividing the text into pieces. The text first searches and then re-configures. He says there is nothing outside the text. In Derrida theory, he claims that meaning is constantly delayed, meaning is never reachable. It cannot be decided according to him. They are dealing with the contradictions, and they are dealing with the contradictions. Traditional methods are reversed. The hierarchy is out of place. Derrida says the language is not stable. Play with the language. He first scores the word, then scores the top of the word, and addresses both the word and the word's above-carted state. In Fellini's 1963 film The Eight and a Half (Federico Fellini's 81⁄2) also famous director Guido Anselmi begins to dissolve the script he wrote before he has completed. We look at the details of the film that director Guido will take over throughout the film. Everyone around Guido is waiting for a conclusion from him and the film to start. Guido remains locked between his past and the script. It delays filming for fifteen days and thus begins to disappear before the film begins. The director destroys the construction of the shooting ramp that he will use in the film to get rid of the pressure on Guido. But immediately after Guido, “We’re starting the movie.” and say. Guido’s film is over. He is pleased with the two. Fellini's 1963 film The Eight and a Half (Federico Fellini's 81⁄2) shows us Guido's efforts to restore his identity and rebirth. Guido's filming enthusiasm is also part of his rebirth, the desire to find out who he is. The film begins with Guido's cural treatment. During the film, Guido tries to heal himself. The film asks us where the center of the labyrinth is. Guido tries to reach the source, the stomach bond, the center of the labyrinth throughout the film. Their passwords try to solve the labyrinth in which they are following their clues. Guido can’t begin filming in this eternal labyrinth. It disappears in the effort to produce the film. In Federico Fellini's 1963 film The Eight and a Half (Federico Fellini's 81⁄2) it tells the famous director Guido Anselmi.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












SineFilozofi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 333
Atıf : 461
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini