Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 68
 İndirme 31
New Form Quests Developed On Cınema and Paıntıng In The Context Of The Montage and Collage Concepts In 20. Century
2017
Dergi:  
Journal of Awareness
Yazar:  
Özet:

With the invention of photography in 1895 and the development of cinematography in 1939, especially the art of painting, have begun to change.Thus, painting escaped from the addictive idea of imitating nature (mimesis) and aimed to find a new way for itself through transferring this task to the photograph.Painters, has revised the methods of expression and production and have produced new ideas on the aesthetics of the painting. D. W. Griffith and George Melies have done many experiments on cinematography and played an important role in the development of the cinema.The cuts, Griffith made in his films to reinforce the narrative form,would have become the basis of the method,which would have been described as "montage" by Soviet cinematographers later on. During the same period,Pablo Picasso and Georges Braque were breaking new grounds in painting.Picasso and other representatives of Cubism have not worry about, describing objects as they see.Their purpose is not to copy the object but to rearrange itfrom scratch.The "collage" technique, which they linked the illustrated object to the different concepts via external items they placed on canvas,, creates a new sense of time and space in the painting. These two concepts, which are emerged in the same periodchronologically, produce similar solutions for the method to be followed in the integration for the painting and the cinema. In this study, effects of the the concepts of "montage" and "collage" on the art of the cinema and the painting of their time will be contextualised with both the similarities and the differences via literature and visual screening methods

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Journal of Awareness

Alan :   Eğitim Bilimleri; Fen Bilimleri ve Matematik; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 409
Atıf : 742
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini