Günümüz dijital çağında her türlü enformasyona çok daha hızlı erişme imkânı bulan insanlık, özellikle kişisel bilgisayarlar, cep telefonları ya da tabletler aracılığıyla enformasyona etki edebilme fırsatı da yakalamış durumdadır. Dahası, ‘dijital yerliler’ olarak adlandırılan ve özellikle 1980’lerin başından itibaren ‘ağ toplumu’ içinde büyüyen çocukların dijital dünyaya çok daha hızlı adapte olabildikleri söylenebilir. Dolayısıyla bu çocukların dijital veriler üzerine etki edebildiklerini görmek mümkündür. Böylece her geçen gün daha fazla ‘bilgisayar dâhisi’ çocuk görmek olası hâle gelmektedir. Çalışma bu noktadan hareketle, internetin ana vatanı ve çıkış noktası olan Amerika’nın sinema evrenindeki bilgisayar dâhisi çocuklara yönelmiştir. Bu açıdan ‘hacker’ veya ‘siberpunk’ tarzı filmlerdeki bilgisayar dâhilerine rastlanılan Weird Science (1985), The Dirt Bike Kid (1985), Masterminds (1997) ve Let’s Be Evil (2016) filmleri örnekleme dâhil edilerek incelenmiştir. Çalışmada bu filmlerdeki çocuk hackerlerin görünümleri benzerlikler ve farklılıklar açısından değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeyi yaparken gerek bilgisayar teknolojisinin gerekse çocuk hackerlerin nasıl bir dönüşüm yaşadığını ortaya koyabilmek adına, ‘durum çalışması/durum saptaması’ yönteminden yararlanılmıştır.
In this digital era, people not only reach any kind of information instantly but also find the opportunity to effect such information via personal computers, mobile phones or tablets. Furthermore, it can be argued that children, who are called `digital natives` and who have grown up in the `network society` since the early 1980s can be adapting much faster to the digital world. Thus, these children can have an impact on the digital data which lead us to see more and more ‘computer geniuses’ day by day. From this point of view, this study turns to computer genius children in the cinema movies of America, where the home and the exit point of the internet. Among the Hollywood movies including hackers, Weird Science (1985), The Dirt Bike Kid (1985), Masterminds (1997), and Let`s Be Evil (2016) are taken as sample. Also, this work evaluates child hacker characters of these movies in terms of similarities and differences. In this assessment, historical criticism has been used in order to be able to show how child hackers and computer technology has been transformed in historical process.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|