Modern şiirde yüzey yapı unsurlarının yerini anlam çokluğu sağlamak ve bu yolda imge kurmak almıştır. Türk şiirinde Servet-i Fünûn döneminden itibaren yeni ve orijinal imgeler daha sık görülmeye başlar. Bunda parnasizm ve sembolizmin etkisi büyüktür. Dönemin Cenab Şahabettin’le birlikte iki büyük şairinden biri olan Tevfik Fikret’in şiirlerinde de orijinal imgelere fazlasıyla rastlanır. Kuşkusuz bunlar içinde en sık rastlanan ise onun şiirinin karakteristik özelliklerinden biri olacak kadar yoğun olarak bulunan titreme imgesidir. İncelememizde ilkin Fikret’in şiirlerinde bu imgenin çok fazla oluşunun sebepleri üzerinde durulacaktır. Asıl olarak, imgenin ortaya çıkış ve şairin bu imgeyi estetize ediş biçimleri değerlendirilecektir
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|