Kur’ân-ı Kerîm, kulların dünyevî ve uhrevî maslahatlarına yönelik birtakım fıkhî hükümler içermektedir. Tefsir kaynaklarımıza bakıldığında, Kur’ân’daki hükümlerle ilgili âyetleri özel olarak ele alan ve fıkhî mezheplerin de görüşlerine değinmek suretiyle bu gibi âyetlerin tefsirini yapan birçok eser bulunmaktadır. “Ahkâm Âyetlerinin Tefsirinde Mezhebe Bağlılık (Beydâvî ve Nesefî Örneği)” adlı bu çalışmamızda Beydâvî ve Nesefî’nin, özellikle fürû-ı fıkıhla ilgili meselelerde ahkâm âyetlerini tefsir etme metotları üzerinde durulmuş, benzer ve farklı yönleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. İki müfessir de kendi tefsirlerinde bu gibi konuları işlerken, genellikle müntesibi oldukları mezheplerinin görüşlerini tercih etmişlerdir. Bu görüşlerini ispatlamak maksadıyla da âyetlerden, hadislerden, icmâdan, kıyastan ve itibar edilen diğer delillerden yararlanmışlardır. Hem Beydâvî’nin Envârü’t-Tenzîl’inde hem de Nesefî’nin Medârikü’t- Tenzîl’inde ilk bakışta göze çarpan bir durum da bu iki tefsir eserinde Arap dili tahlillerine, belâgat inceliklerine ve ara sıra cahiliye şiirinden istişhatlara yer verilmesidir. İki tefsir eserinde mevcut olan bu ortak özellik, ahkâm âyetlerinin tefsirinde de görülmektedir. Çalışmada; Besmele’nin Kur’ân’dan bir âyet olup olmadığı meselesi, kasr-ı salât, nikâh akdinde velî şartı ve kuru’ meselesi gibi konular, Beydâvî ve Nesefî tefsirleri ekseninde detaylı olarak incelenmiştir.
The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an. There are many verses in the Qur’an that have been revealed in the Qur’an, and there are many verses in the Qur’an that have been revealed in the Qur’an, and there are many verses that have been revealed in the Qur’an. In this work we have been trying to reveal the similar and different aspects of the Beydâvî and Nesefî’s methods of interpreting the Ahkâm verses in matters related to the Fûûû-i fûfî. The two officers, while dealing with such issues in their own interpretations, often preferred the opinions of their disciples that they were monoteistic. They are the ones who have made their signs, the signs, the signs, the signs, the signs, the signs, the signs, the signs, the signs, the signs, the signs, and the signs. In the first verse of the Qur’an, the Qur’an was revealed in the Qur’an, and the Qur’an was revealed in the Qur’an, and the Qur’an was revealed in the Qur’an, and the Qur’an was revealed in the Qur’an, and the Qur’an was revealed in the Qur’an. The two of them are the same, and the two are the same, and the two are the same, and the two are the same. In the study, the question of whether the Besmele is a Qur’an verse, the case of the kasr-i-salat, the case of the marriage and the case of the dry, the explanation of the Beydâvî and the Nesefî the explanation of the explanation of the Qur’an.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|