User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 18
 Views 69
 Downloands 19
Sakarya’daki Lise Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Eğilimlerinin İncelenmesi
2018
Journal:  
Online Journal Of Technology Addiction & Cyberbullying
Author:  
Abstract:

Bu çalışmada Sakarya ilindeki lise öğrencilerinin dijital oyun oynama eğilimlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma tarama modelinde yürütülmüş olup veri toplama aracı olarak demografik bilgileri, genel medya kullanım eğilimleri ve dijital oyun oynama eğilimlerini ölçen, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi Sakarya il merkezindeki düşük, orta ve yüksek sosyo-ekonomik düzey profiline sahip üç liseden 302 lise öğrencisi oluşturmuştur. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin günlük dijital medya ve araçları kullanım oranları çoktan aza doğru şöyledir; cep telefonu (170 dk.), Internet kullanma (162 dk.), sosyal medya kullanma (131 dk.), dijital oyun oynama (90 dk.), televizyon izleme (80 dk.). Öğrencilerin %54.4’ünün çevrimiçi ve %40.4’ünün çevrimdışı dijital oyun oynadığı, çoğunlukla cep telefonundan (%59.6) ve masaüstü bilgisayarlardan (%37.5) oyun oynadıkları görülmüştür.  Öğrencilerin en çok tercih ettikleri dijital oyunlar türlerinin şiddet içerikli oyunlar olduğu görülmektedir.  Buna ilave olarak şiddet ve saldırganlık içeren dijital türleri tercih edenlerin oranı %44.7; savaş ve terör içerikli türleri tercih edenlerin oranı ise %31,5’tir. Bununla birlikte erkeklerin kızlara oranla hem dijital oyun oynama hem de şiddet içerikli dijital oyun oynama oranları daha yüksektir. Ayrıca akademik başarının artması ile birlikte dijital oyun oynama sürelerinde de azalma olduğu görülmektedir. Anne ya da babadan birinin vefat ettiği ailelerde bilgisayar oyunu oynamanın diğer aile türlerine göre daha düşük olduğu gözlenmiştir. Buna ilave olarak en düşük oyun oynama oranının aile gelir düzeyinin 1400TL ve altı olduğu grupta olduğu görülmüştür. Çalışma sonuçları lise öğrencilerinin %70.2’inin günde en az 1 saat dijital oyun oynadığını ve %44.7’sinin şiddet içerikli dijital oyun tercih ettiklerini göstermiştir.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles












Online Journal Of Technology Addiction & Cyberbullying

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 68
Cite : 808
2023 Impact : 0.5
Online Journal Of Technology Addiction & Cyberbullying