User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 159
 Downloands 45
RESİMDE DOKU KULLANIMI
2015
Journal:  
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Author:  
Abstract:

20.yy sanatında sanatçının kişiliği ağırlıklı olarak ön plana çıkmaktadır. Sanatçı bireysellik - öznellik duygusunu sanat eserinin en önemli öğesi olarak ortaya koymuştur. Sanatçının bireysel olarak var olmaya çalıştığı noktada, teknolojinin de işin içine girmesiyle birlikte sanatçı ister istemez teknolojinin olanaklarından yararlanmaya başlar. Düz bir tuval yüzeyi kullanmak yerine yüzeyin üzerinde boya veya farklı malzemelerle dokunsal duruşlar yakalar ve böylelikle öznelliğini vurgular. Sanatçının boya dışında değişik malzeme ve teknik kullanarak eser oluşturulması sanatta yeni bir şey değildir. 1912 yılında Pablo Picasso kağıt üzerine gazete yapıştırarak ilk kolaj çalışmayı yapmış, daha sonra kübist sanatçılar tarafından iskambil kağıdı, pipo, kumaş parçaları gibi malzemeler kullanılarak kolaj çalışmaları devam ettirilmiştir. Max Ernst ve Kurt Schwitters’in yapmış olduğu montaj çalışmaları günümüz sanatçılarına farklı malzeme kullanımını ve ilginç asamblaj ve kolaj çalışmalarını yapma yolunu da açmıştır. Tuval yüzeyinde asamblaj – kolaj ile başlayan bu serüven günümüzde bir çok malzemenin kullanımına fırsat verir ve bir çok sanatsal akım/duruş içinde yerini alır. Ressam kimi zaman boya katmanlarını, zamk, tutkal bazen mum, cam, kum vb. çeşitli malzemeleri tuval yüzeyine yapıştırarak, dikerek veya kazıyarak bir çok teknikle çok değişik etkiler yakalar. Bu etkiler seyirci ile arasında bir çeşit dokunsallık oluşturur. Bu bağlamda ele alınmış olan bu çalışmada doku hakkında bilgi verilerek resim sanatında dokunun sınıflandırılması yapılmış ve bu sınıflandırma altında ünlü ressam ve çalışmalarından örnekler verilmiştir.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles












Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Field :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 816
Cite : 567
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi