Bu çalışmanın amacı; Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu’nda baba otoritesinin nasıl temsil edildiğinin izini sürmektir. Bu amaçla çalış- manın ilk bölümünde imparatorluk düzeninden modern devlete geçişin etkilerinin erkeklik kurgusunda yol açtığı buhranlar baba otoritesi özelinde mercek altına alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise düzen değişimin baba otoritesinde açtığı gediklerin Türk Tiyatrosu’ndaki yansımaları irdelenmiş ve ‘’baba’’dan yoksun bir kültürel iklimde meyve vermeye çalışan Türk Tiyatrosu’nun çıkmazları sorunsallaştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi Cumhuriyet’in ilk yıllarında kaleme alınan Reşat Nuri Güntekin’in Yaprak Dökümü, Ahmet Muhip Dranas’ın Gölgeler ve Sabahattin Kudret Aksal’ın Şakacı adlı üç oyundaki baba karakterlerinin analiziyle sınırlandırılmıştır.
Field : Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|