Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 21
 İndirme 2
Four-Meter-High Gods and Heroes: Mythological Bodies
2018
Dergi:  
Indi@logs
Yazar:  
Özet:

Abstract The earliest genre of Indian film, the Mythological, presented the gods and heroes from the myths and epics of Hinduism in a new medium, with all the entrancing corporeality that the cinema screen suggested. Audience reception, to be found in an energetic culture of newspaper review, over time expresses not only the changing tastes of a maturing filmic critical faculty, but the way in which this feedback influenced cinematic portrayals, often leading to an eventual transmogrification of beloved characters. The physical representation on the screen of the bodies of divinities and avatars presented different problems to producers as their concerns grew to encompass not only censorship, but competition from other increasingly popular genres; such as the social genre film, in which sexuality could be scrutinized by the audience while pruriently censured. Films of such genres came to accommodate those physical types that had long been a staple of the Mythological genre, its champions and villains, along with its stories; without the growing confusion that the Mythological genre displayed in the physical portrayal of characters, or in faithfulness to character histories or even names. The alterations over the period of the genre’s dominance and decline, to clothing, sexuality and personal relationships, extended to the representation of myth and epic in other mediums, that of picture books and television, the two worlds in which the Mythological genre was reincarnated. Keywords film, mythological, epic, myth, Krishna, Mahabharata, Ramayana, sexuality References Reviews, advertisements, stills

Anahtar Kelimeler:

0
2018
Dergi:  
Indi@logs
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Indi@logs

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 119
Atıf : 4
Indi@logs