Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 33
 İndirme 3
EĞİTİMDE OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARININ ÖĞRENEN MOTİVASYONUNA ETKİSİNİN CLASS DOJO UYGULAMASIYLA İNCELENMESİ
2021
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Eğitimde karşılaşılan zorluklardan biri, öğrencilerin öğrenme sırasındaki motivasyonlarını kısa sürede kaybetmeleridir. Class Dojo uygulaması, öğrenme sürecinde öğrenenin katılımını ve başarısını arttırmada coğrafya öğretim sürecine entegre edilebilir. Bu çalışmada da bir oyunlaştırma uygulaması olan Class Dojo programının öğrencilerin motivasyonuna etkisi incelenmektedir. Çalışmanın uygulama süreci bütüncül tek durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma verileri Özel Ada Temel Lisesi 9. Sınıf öğrencileri ile görüşmeler ve süreçteki öğretmen gözlemleriyle derlenmiştir. Bu çalışmanın alan yazındaki diğer çalışmalardan farkının, ülkemiz okullarında yaygın biçimde kullanılan Class Dojo uygulamasının coğrafya dersi bağlamında öğrenme motivasyonuna etkilerinin değerlendirildiği bir çalışma olmasıdır. Araştırma sonuçlarının analizi sonucunda 9. Sınıf coğrafya ders süreçlerinde oyunlaştırma uygulamalarının öğrenen motivasyonunu artırdığı, öğretim sürecini sürdürülebilir kıldığı, öğrenci ve öğretmen performanslarında artış sağladığı ve süreci eğlenceli hale getirdiği görüşüne ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Examining The Effect Of Playing Practices In Learning On Learning Motivation With Class Dojo Application
2021
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

One of the difficulties in education is that students lose their motivation in learning as soon as possible. The Class Dojo application can be integrated into the geography teaching process to enhance learners’ participation and success in the learning process. In this study, is examined that the effect of the Class Dojo program, which is a game application, on the motivation of the students. Lawshe technique is used in practice. The application process of the work is designed as a holistic one-case study. The research data was collected with interviews with 9th grade students at Private Ada High School and observations of teachers in the process. It is understood that the difference of this study from other studies in the field is the study examine the effects of the Class Dojo application for learning motivation in the context of geography lesson. As a result of the analysis of the research, in the 9th class geography course processes, it has been reached that motivation of playing has increased the motivation in education process has become sustainable, students and teachers’ performances have been increased and the process has become fun.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.835
Asos Journal