User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 ASOS INDEKS
 Views 1
Zayan bin Abi Bakr’ın Şiirinde Mecazi İmge- Retorik ve Analitik Bir Araştırma
2022
Journal:  
Akdeniz Havzası ve Afrika Medeniyetleri Dergisi
Author:  
Abstract:

Bu makale, araştırmacının şair Zayan bin Abi Bakr Al-Kishnawi'nin “Susuzluğu Giderme” Divanı'ndaki kanonik imgelere ışık tutmayı amaçlayan bir girişimidir. Şairin şiirlerinin güzelliği ve retorik değerleri üzerinde durmak ve harika ve lüks fotoğrafçılığın taşıdıklarını vurgulamak için, bunlar üç metaforik görüntüden renkler içerdiğinden, bunlar: sıfat metaforu, açıklanan için , ve sonra oran için. Aynı zamanda, Nijerya'daki bazı genç erkeklerin retorik yoluna uygun olarak neler yaptığını göstermeyi amaçlıyor. Araştırmacı, bu çalışmayı gerçekleştirmek için tümevarımsal ve analitik yöntemi kullanmış ve makalenin konusunu şu noktalar üzerine kurmuştur: Şair ve edebi eserleri hakkında, daha sonra makale, dilbilimciler ve retorikçiler arasında metonimi kavramına basit bir giriş yaptıktan sonra, metonimi imgelerinden örnekler sundu Bu sayede, şairin imgelerini kendi zamanından ve çevresinden türettiği ortaya çıktı ve ardından makale şu sonuçlara ulaştı: şairin şiirinde üç metonimi imgesini kullandığı ve harika sanatsal formülasyon konusunda çok düşünceli olduğu. , genel olarak ilginç grafik yöntemleri ve yüzündeki harika metonimi, şiirinin çeşitli yerlerinde duygularını ve duygularını tanımlamak için bu alegorik görüntüleri kullanmasından anlaşıldığı üzere özel.

Keywords:

null
2022
Author:  
Abstract:

Abstract: This article is an attempt by the researcher aiming to shed light on the canonical images in the Diwan “Quenching the Thirst” by the poet Zayan bin Abi Bakr Al-Kishnawi. In order to stand on the beauty of the poet’s poems and their rhetorical value, and to highlight what they carry of wonderful and upscale photography, as they contain colors from the three metaphorical images, which are: the metaphor for the adjective, for the described, and then for the ratio. It also aims to show what some young men in Nigeria have done in keeping with the path of rhetoric. The researcher used the inductive and analytical method to accomplish this work, and built the topic of the article on the following points: a brief about the poet and his literary works, then the article presented examples of allegorical images, after a simple introduction to the concept of metonymy among linguists and rhetoricians; Through this, it appeared that the poet derives his images from his time and environment, and then the article reached conclusions, including: that the poet had employed the three metonymy images in his poetry, and that he was very considerate of the wonderful artistic formulation, the interesting graphic methods in general, and the wonderful metonymy on the face of it. The particular, as it appears from his use of these allegorical images, to describe his feelings and feelings, in various places in his poetry.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles








Akdeniz Havzası ve Afrika Medeniyetleri Dergisi

Journal Type :   Uluslararası

Akdeniz Havzası ve Afrika Medeniyetleri Dergisi