Amel formu XV. yüzyılda çok yaygın olarak kullanılmış eski bir Türk müziği formudur. II. Murat ve Fâtih devrinde yazılan güfte mecmualarında pek çok örneği vardır. Sonraki yüzyılda yerini Murabba formuna bırakmıştır. Şekil ve icrâ açısından benzemese de XVII. yüzyıldan sonra yazılan güfte mecmualarında amel yerine “kâr” kelimesinin tercih edildiğini görmekteyiz. Genellikle Farsça olan amellerin yanında Arapça ve Türkçe örneklerine de rastlanmaktadır. Abdülkâdir Merâgî hem nazariyatçı hem de bestekâr ve icrâcı olarak müziğimizde çok önemli bir kişidir. Ona ait bestelerin belirlenmesi de büyük önem arz eder. İncelediğimiz güfte mecmuasında birçok amel bestesi yer almaktadır. Bu makalede anonim güfte mecmuasına göre Amel formunun icrâsı ve Merâgî'nin bu formdaki bestelerinin tespitine yer verilmiştir.
Form of XV. It is a form of ancient Turkish music that was widely used in the century. and II. There are many examples in the Murat and Fatih periods written. In the next century he left his place in the form of Murabba. It is not similar to the 17th and 17th. After the century, we see that the word “profit” was preferred in the book’s work instead of the work. In addition to Arabic and Turkish, there are also examples of Arabic and Turkish. He is a great man in our music, a great man in our music, a great man in our music. It is also important to identify his own components. There are a lot of things we have seen in the shadow of the shadow. In this article, an anonymous buffet must be identified as the form of the Amel and the compositions of Merâgî in this form.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|