Pierre Bourdieu’nun eril tahakküm kavramıyla R.W. Connell’in hegemonik erkeklik üzerine yapmış olduğu tartışmalar bu çalışmanın teorik güzergâhını oluşturmaktadır. Çalışmanın çıkış noktası olan eril tahakküm ve hegemonik erkeklik, bünyesinde erkek merkezli toplum, beden nosyonu, itaat-tahakküm ilişkisi, eril ve dişil bedenler, üretim ve yeniden üretim koşullarıyla, habitus, sembolik şiddet ve patriarşi gibi diğer kavramları da barındırmaktadır. Bu doğrultuda bahsi geçen kavramlar, 1970’li yıllarda milliyetçi kodların güçlü bir şekilde tezahür edildiği Fatih’in Fedaisi Kara Murat çizgi romanı merkeze alınarak incelenecektir. Kavramlar ve kahraman arasındaki bağ, dönem içerisinde yayınlanan çizgi roman, kahramanın yaratıcılarının söylemleri ve literatür taraması dikkate alınarak yapılacaktır. Bu minvalde ilk olarak Türkiye’de çizgi romanların gelişim süreci ele alınacaktır. Ardından Kara Murat çizgi romanının tarihsel serüveni tartışılacaktır ve erkek merkezli bir toplumun hikâyesi olan Kara Murat çizgi romanı analiz edilecektir. Çizgi roman kahramanı Kara Murat’ın dilsel pratikleri ve kültürel yatkınlıkları temel alınarak eleştirel bir yaklaşımla eril tahakküm ve hegemonik erkeklik kavramlarının izi sürülecektir.
Pierre Bourdieu’s concept of R.W. Connell’s discussions on hegemonic masculinity form the theoretical pathway of this study. The starting point of the study is eril tacculation and hegemonic masculinity, which also contains other concepts such as male-centric society, body vision, obedience-tachculation relationship, eril and female bodies, production and re-production conditions, habitus, symbolic violence and patriarchy. The concepts mentioned in this direction will be studied by taking into the center the Fatih's Fedaisi Kara Murat cartoon, in which nationalist codes were strongly manifested in the 1970s. The connection between the concepts and the hero, the cartoons published during the period, will be made taking into account the stories of the hero's creators and the literary scan. This minval will first discuss the development process of cartoons in Turkey. Then the historical plot of the Kara Murat cartoon will be discussed and the Kara Murat cartoon, which is the story of a men-centered society, will be analyzed. Based on the linguistic practices and cultural tendencies of the cartoon hero Kara Murat, a critical approach will be traced with the trace of the concepts of eril harassment and hegemonic masculinity.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|