Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 37
 İndirme 1
DİSİPLİNLERARASI SÜREÇ BAĞLAMINDA ÇAĞDAŞ HEYKEL SANATININ PLASTİK DİL OLARAK KULLANILMASI ve BİREYSEL SÖYLEMLER
2019
Dergi:  
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi E-Dergisi
Yazar:  
Özet:

İnsanlık tarihinde ve onun tüm kültürel dinamikleri kapsamında öncül bir etkiye sahip olan sanat ve sanat üretimleri, zaman içinde değişen çağın koşullarına ve toplumsal dinamiklere bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Bu açıdan değerlendirildiğinde çağlar ve dönemler boyunca hakkında farklı tanımlar/tanımlandırmalar yapılan sanatsal üretimlere dair katı sınırlar özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren ortadan kalkmaya başlamıştır. Bu araştırma kapsamında; plastik sanatlardaki disiplinlerarası sürecin bir sonucu veya yansıması olarak çağdaş heykel sanatına yansıyan değişim/dönüşüm sürecini genelde Tomas Saraceno, Yayoi Kusama, Jean Dubuffet ve Server Demirtaş’a ait olan üretimler bağlamında sanatçı okumaları yapılmasının yanı sıra özelde Tülay Özkul’un özgün heykel uygulamaları yeni açılımlar, düşünceler ve anlayışlar kapsamında değerlendirilmesi yapılacaktır.   Anahtar Kelimeler: Çağdaş Heykel, Disiplinlerarası Sanat, Alternatif Malzemeler

Anahtar Kelimeler:

In the course of the disciplines, the use of modern art as a plastic language and individual words
2019
Yazar:  
Özet:

The art and art productions, which have a leading influence in the history of mankind and in all its cultural dynamics, are changing depending on the conditions of the age and the social dynamics that change over time. In this regard, the strict boundaries for art productions made different definitions/identifications over the ages and periods have begun to disappear, especially from the second half of the 20th century. In the framework of this research, the process of change/transformation that reflects to contemporary sculpture as a result or reflection of the interdisciplinary process in plastic arts will be carried out in the context of the productions that are generally belonging to Tomas Saraceno, Yayoi Kusama, Jean Dubuffet and Server Demirtaş, as well as the original sculpture practices of Tülay Özkul will be assessed in the framework of new opening, ideas and understanding.   Keywords: Contemporary Statue, Interdisciplinary Art, Alternative Materials

Anahtar Kelimeler:

2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi E-Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 166
Atıf : 198
2023 Impact/Etki : 0.049
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi E-Dergisi