Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 24
FİKRET MUALLA'NIN ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM SANATI İÇİNDEKİ YERİ VE RESİMLERİNDE EKSPRESİF- FOVİST EĞİLİMLERİN YANSIMALARI
2023
Dergi:  
Journal of Social and Humanities Sciences Research
Yazar:  
Özet:

Üretken bir sanatçı olan Fikret Mualla yaşamının tüm dönemlerinde uzlaşmacı ve doğal sanatsal yaratım süreci geçirmiştir. Onun yaşamda ve sanatsal üretim alanlarında takındığı “avangard” tavrı mevcut sistemle hiçbir zaman uzlaşmamıştır. Mualla’nın bu uzlaşmaz yaşam tarzı sanat anlayışının da evrilmesini beraberinde getirmiştir. Yaşamındaki ve sanatındaki bu evrilme sanat anlayışına yeni bir kimlik kazandırmıştır. Onun trajik yaşamı ile sanatının gelişimi arasındaki ilişki çok güçlüdür. Sanatçı yaşamın önüne serdiklerini yaşamış ve yaşadıklarını eserlerinde ifade etmiştir. Sanatçı özgün tavrı ve üslubu ile Türk resim sanatında özel bir yere sahip olmuştur. Ekspresyonizm ve Fovizm sanat akımlarının yansımaları Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’de de bir akis bulmuştur. Batıda bu sanat akımlarının yaşandığı yıllarda yani ne Osmanlı imparatorluğunun sön döneminde ve ne de Cumhuriyetin ilk yıllarında Batı dünyasının sahip olduğu sanat ortamı ve şartları henüz oluşmamıştır. Batının sahip olduğu bu şartlara sahip olmayan sanatçılarımız Batı dünyasında gelişmekte olan çağdaş sanat akımları ile Batıya sanat eğitimi için gittikleri ortamlarda karşılaşmışlardır. Batı’dan yurda döndükten sonra etkilenmiş oldukları çağdaş sanat akımlarını yansıtma çabası içerisine girmişlerdir. Buna rağmen Batı’da yeni gelişen çağdaş sanat haberlerinden habersiz olmaları ve bu sanatsal düşünce ortamından uzaklaşmış olmaları o dönem içerisindeki sanatçılarımızı olumsuz yönde etkilemiştir. Bu dönem içerisinde sanatsal yaklaşımları ile Ekspresyonist ve Fovist anlayışta eserler üreten sanatçılarımız arasında Fikret Mualla ayrı bir yere sahiptir. Fikret Mualla yaşadığı dönem içerisinde yapmış olduğu resimlerde uyguladığı Ekspresif ve Eovist yaklaşım gözle görülür bir şekilde dikkat çekmektedir. Sanatçının fırtınalı yaşam tarzı içiresinde yaşadığı yoğun duygular resimlerine Fovist ve Ekspresif bir ifade dili ile yansımıştır. Fikret Muallanın resimlerinde sanatçının içinde yaşadığı fırtınaları, coşkuları, heyecanları ve duyarlılıkları kısmen Ekspresif kısmen de Fovist bir ifade ile yansımaktadır. Sanatçının resimlerinde gördüğümüz abartılı biçim bozmaları Ekspresif ve Fovist ifadenin en önemli özelliklerinden olan dinamizm, yaşamsallığı ve sadeliği vurguladığı görülmektedir. Fikret Mualla duyarlı bir yaklaşımla yoğun biçim bozmaları ile çağdaş Türk sanatı içerisinde Ekspresif ve Fovist etkili çalışmaları ile yerini almıştır. Fikret Mualla’yı kuramsal olarak ele alan bu araştırmada, literatür taraması yapılmaktadır. Bu çalışmanın kapsam alanı Fikret Mualla’nın sanat anlayışı ve yapıtlarıdır.

Anahtar Kelimeler:

FIKRET MUALLA'S Contemporary Turkish Painting Art and Expressive-Fovist Images
2023
Yazar:  
Özet:

A productive artist, Fikret Mualla has passed through a consensus and natural artistic creation process throughout his life. His "avangard" attitude in life and in the fields of art production has never been consistent with the existing system. Mualla's this incompatible lifestyle has also brought the evolution of the art understanding. This evolution in his life and art has given a new identity to the art understanding. The relationship between his tragic life and the development of his art is very strong. The artist has expressed what he has lived before and what he has lived in his works. The artist has had a special place in Turkish painting with its original attitude and style. Expressionism and Fovism’s reflection of the art flows have found an axis in Turkey as well as in European countries. In the years in which these art flows occurred in the West, neither during the fall of the Ottoman Empire nor in the early years of the Republic, the art environment and conditions that the Western world possessed have not yet formed. Our artists who do not have these conditions that the West has encountered the developing contemporary art flows in the Western world with the environments where they go to the West for art education. After returning from the West to the country, they entered into an effort to reflect the contemporary art flows they were affected. Nevertheless, their ignorance of the newly developing contemporary art news in the West and their distinction from this artistic thinking environment has negatively affected our artists in that period. During this period, the artistic approaches and the expressionist and fovist understanding among our artists producing works have a separate place in Fikret Mualla. The expressive and eovist approach that he applies to the images he has made during his lifetime is visible. The artist’s intense emotions in the stormy lifestyle reflected in his paintings with a fovistic and expressive language of expression. In the paintings of the Mind Muallan the storms, enthusiasm, excitement and sensitivity in which the artist lives is partially expressive and partially reflect with a Fovist expression. The excessive form distortions we see in the paintings of the artist appear to emphasize dynamism, vitality and simplicity, which are the most important characteristics of the expressive and fovist expression. Idea Mualla with a sensitive approach has taken its place with intense form breaches in contemporary Turkish art with expressive and fovist effective work. In this research that theoretically deals with the Mind Mualla, literature scan is carried out. The scope of this work is the understanding of the art and works of Fikret Mualla.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Journal of Social and Humanities Sciences Research

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.160
Atıf : 24
2023 Impact/Etki : 0.002
Journal of Social and Humanities Sciences Research