User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 8
 Downloands 2
JEAN ECHENOZ’UN BİR YIL VE BEN GİDİYORUM ADLI ROMANLARINDA DEVİNGEN MEKÂN
2020
Journal:  
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute
Author:  
Abstract:

XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren batı edebiyatının özellikle de klasik batı romanının kanonik yapısı kırılmaya uğrar ve türler arası geçişi öne çıkaran, romansal kodların iç içe geçtiği kimi zaman ise yok edildiği alt türler ortaya çıkar. Yeni oluşan bu melez türlere ait örnekler vererek modern Fransız romanına farklı bir bakış açısı getiren Jean Echenoz, roman sözleşmelerini değiştirerek anlatıya bir dinamiklik kazandırır. Geleneksel roman özelliklerine önemli ölçüde sadık kaldığı gözlemlenen yazar anlatının temel kavramlarını yeniden yorumlayarak daha sinematografik bir anlatı yapısı oluşturur. Bir Yıl (Un an) ve Ben Gidiyorum (Je m’en vais) romanlarında, klasik Fransız romanındaki durağan, yerinde sayan ve detaylı mekân betimlemeleri yerini mekânın devingen olduğu, sürekli değişen ve köksüzlüğü çağrıştıran bir anlatıya bırakır. Roman karakterlerinin sürekli seyahat halinde olması bir taraftan uzamsal anlamda bir hareketlilik oluştururken bir taraftan kahramanların aidiyet duygusunu zayıflatır. Bu çalışmada, devingen mekân ve devingen karakter ilişkileri, boşluk, belirsizlik, kök salmanın imkansızlığı ve herhangi bir bağ kurmaya olanak tanımayan mekânsızlık konuları kurmaca kuramları ve yersizlik teorisi (non-lieu) ışığında incelenecektir.

Keywords:

A Year by Jean Echenoz and I'm Going in Judgment Novels
2020
Author:  
Abstract:

The XX. From the second half of the century, the canonical structure of Western literature, especially the classical Western novel, is broken, and subtypes appear that highlight the transition between the species, and sometimes the romantic codes go into the interior and are destroyed. Jean Echenoz, who brings a different perspective to the modern French novel by giving examples of these newly formed melez species, gives a dynamicity to the story by changing the novel contracts. It creates a more cinematographic narrative structure by reinterpreting the basic concepts of the observed writer's narrative, which has remained substantially faithful to the characteristics of the traditional novel. In a year (Un an) and I go (Je m'en vais) novels, the classic French novel's stagnant, localized and detailed spatial descriptions place a narrative where the spatial is devingen, constantly changing and calling for irradiation. The fact that the novel characters are constantly traveling, on the one hand, creates a mobility in the spatial sense, while on the other hand, weakens the hero's sense of belonging. In this study, the devingen space and devingen character relationships, the emptiness, uncertainty, the impossibility of rootsing and the impacificity subjects that do not allow any connection to be recognized will be studied in the light of the theory of the creation and the theory of the impacificity (non-lieu).

Keywords:

0
2020
Author:  
Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles








Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute

Field :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 1.206
Cite : 4.806
2023 Impact : 0.31
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute