Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 34
 İndirme 3
FARKLI OYUNCU TİPLERİNE GÖRE EĞİTSEL DİJİTAL OYUN TASARIM SÜRECİ
2022
Dergi:  
Kastamonu Education Journal
Yazar:  
Özet:

Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, 5. ve 6. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersindeki donanım birimlerinin görevlerini ve veri iletimini anlatan eğitsel dijital bir oyunun, farklı oyuncu tiplerine uygun tasarlanması ve geliştirilmesidir. Materyal ve Yöntem: Çalışma tasarım tabanlı araştırma yöntemlerinden gelişimsel araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Oyun tasarım sürecinde gelişimsel araştırma yöntemine uygun olarak ürün tasarımı, geliştirme ve değerlendirme aşamaları gerçekleştirilmiştir. Ürün tasarımı ve geliştirme çalışmaları tasarım tabanlı araştırmaya uygun olarak üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Her aşamada yapılan çalışmalar 14 kişilik uzman ekip tarafından değerlendirilmiş, oyunda gerekli düzeltmeler yapılarak bir sonraki aşamaya geçilmiştir. Bulgular: Çalışmanın ilk aşamasında oyun kurgusuna yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Bu aşamada senaryo yazımı, senaryonun oyuncu tiplerine göre hazırlanması ve senaryo çizimleri ile ilgili veriler elde edilmiştir. Gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra ikinci aşamaya geçilmiştir. İkinci aşamada oyunun üç boyutlu tasarım çalışmalarına yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Bu aşamada farklı oyuncu tiplerinin puan toplama şekli, süre, farklı oyuncu tiplerinin kullandığı aksesuarların görevleri, oyuncunun oyundaki birimlere ulaşma şekilleri ve karakterlerin tasarımı ile ilgili veriler elde edilmiştir. Uzman değerlendirmesinden sonra düzenlemeler yapılarak üçüncü aşamaya geçilmiştir. Üçüncü aşamada oyundaki geri bildirim, karakterlerin birbiriyle etkileşimi ve ekrana gelen diyalog pencereleri ile ilgili veriler elde edilerek, düzenlemeler yapılmıştır. Önemli Vurgular: Bu çalışmada eğitsel dijital oyun tasarım sürecindeki aşamalar belirlenmiş, çalışma sonunda müfredattaki kazanımlara ve farklı oyuncu tiplerine uygun üç boyutlu eğitsel bir oyun geliştirilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Educational Digital Game Design Process For Different Player Types
2022
Yazar:  
Özet:

Purpose: The aim of this study is to design and develop an educational digital game that explains the tasks and data transmission of hardware units in the 5th and 6th grade information technologies and software course, suitable for different player types. Design/Methodology/Approach: The study was implemented with a developmental research method, one of the design-based research methods. In the game design process, product design, development, and evaluation phases were carried out in accordance with the developmental research method. Product design and development studies were carried out in three stages in accordance with design-based research. The studies done at each stage was evaluated by a team of 14 experts, the necessary corrections were made in the game and the next stage was passed. Findings: In the first stage of the study, evaluations were made for the game design. At this stage, data on writing scenario, preparation of the scenario according to player types and scenario drawings were obtained. After the necessary arrangements were made, the second stage was started. In the second stage, evaluations were made for the 3D design studies of the game. At this stage, data were obtained about the way different player types collect points, the duration, the tasks of the accessories used by different player types, the way the player reaches the units in the game and the design of the characters. After the evaluation, arrangements were made, the third stage was started. In the third stage, results about the feedback in the game, the interaction of the characters and the dialogue windows that appear on the screen were obtained and arrangements were made. Highlights: In this study, the stages in the educational digital game design process were determined, and at the end of the study, a 3D educational game was developed in accordance with the acquirements in the curriculum and different player types.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Kastamonu Education Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.866
Atıf : 20.176
2023 Impact/Etki : 0.067
Kastamonu Education Journal