User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 3
Kavramsal Sanat Bağlamında Marina Gadonneix’in “İmajdan Sonra” Serisi
2022
Journal:  
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
Author:  
Abstract:

Sanat eseri, gündelik yaşantımızı aktarmanın bir yolu olduğu kadar, bu dünyadaki varlığımızı ve sürekliliğimizi sağlayan ve anlamlandıran bir yol olmuştur. İnsanlık, mücadele etmek ya da ayak uydurmak zorunda olduğu doğa şartlarını tanımak ve onu gelecek nesillere aktararak türünün devamını sağlamak için kolektif bir bellek oluşturmanın yollarını aramıştır. Hikâye aktarıcı görevini üstlenen sanatçı, kendi aktarmış olduğu kişisel tecrübesi ile hem kendi neslinin hem de eserinin ölümsüzlüğü peşinde koşar. Sanat eseri bu işlevi dolayısıyla izleyeni ile, aktardığı mesaj çerçevesinde, kendi somut varlığı ve tekniği ile değerlendirilecek şekilde iletişim kurmaktadır. Bu çalışmalar zaman içerisinde hız kazanıp ikonoloji ve göstergebilim gibi, plastik sanatlar alanında üretilmiş eserlerin analizini yapmakta araştırmacılara yardımcı olan bu iki yöntemi ortaya koymuştur. Bu iki yöntemin de temelinde, sanatın bir iletişim biçimi olduğu, bu iletişim biçimi çerçevesinde kurduğu kompozisyon ile izleyiciye bir cümle aktardığı ve en nihayetinde bu cümlenin aynı dilbilgisinde olduğu gibi öğelerine ayrılabileceği yatmaktadır. Bu düşünceden yola çıkarak, çalışmada ele alınan sanatçı Marina Gadonneix’in eserleri bu analiz yöntemlerinin ışığında ve bu düşünceden yola çıkarak ortaya atılan “kavramsal sanat” olgusunun çerçevesinde incelenerek açıklanmaya çalışılmıştır. “İmajdan Sonra” çalışması sanat eserinin kendi kuramsal tanımı ve kavramsal alt zemini çerçevesinde şekillenmiş ve plastik biçimini bulmuş bir çalışmadır. Kavramsal sanatın fotoğraf alanındaki çağdaş temsilcilerinden olan Gadonneix’in eserleri, sanat eseri ile dil ilişkisi çerçevesinde incelemeye alınacaktır.

Keywords:

null
2022
Author:  
0
2022
Author:  
Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles


İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi

Field :   Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 297
Cite : 1.488
2023 Impact : 0.16
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi