Tanrı veya din üzerine akılsal konuşmalar felsefe tarihinin ilk zamanlarında var olmuş ve günümüze kadar devam etmiştir. Bu durum günümüzde de felsefenin bir dalı olan din felsefesi disiplini çerçevesinde varlığını sürdürmektedir. İlk Çağ felsefesinde en belirgin isim Platon’dur. Onun diyaloglarında günümüz din felsefesi sorunlarının birçoğunu bulmak olanaklıdır.1 Daha özel olarak din ve felsefe ilişkisi hakkında belirgin bir biçimde düşünce üreten bir isim Filon’dur.2 İslâm dünyasında Kindî, Fârâbî, İbn Sînâ ve İbn Rüşd bu konuda en önde gelen filozoflardandır. Avrupa’da ise din felsefesinde en fazla göze çarpan iki filozofun Kant ve Hegel olduğu söylenebilir. Hegel, ‘din felsefesi’ terimini belirgin bir şekilde kullanan ilk isim olarak görünmektedir.3 Aşağıda tanıtımını sunacağımız eser felsefe tarihinde öne çıkmış Tanrı ispatlarının değerlendirilmesine ilişkin Hegel’in bir eseridir.
The intellectual speeches about God or religion have existed in the early times of philosophical history and have continued until today. This situation continues to exist in the framework of the religious philosophy, which is a branch of philosophy today. The first philosophy is called Platon. In his dialogues it is possible to find many of the problems of today’s religious philosophy.1 More specifically, a name that produces a clear thought about the relationship between religion and philosophy is Philon.2 In the Islamic world, Kindî, Fârâbî, Ibn Sîna and Ibn Rushd are among the leading philosophers in this regard. In Europe, the two most prominent philosophers in religious philosophy are Kant and Hegel. Hegel appears to be the first name to clearly use the term 'religious philosophy'. 3 The work we will present below is a work of Hegel on the assessment of the evidence of God that has emerged in the history of philosophy.
Field : İlahiyat
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|