Nefret söyleminin üretiminde, egemen söyleme dönüşmesinde ve meşrulaştırılmasında kitle iletişim araçları birincil rol oynamaktadır. Özellikle sosyal medya platformları ve çevrimiçi ortamlar, nefret söyleminin yaygınlaştığı alanlardır. Yeni iletişim teknolojilerinin yayılım hızı ve gücü, çevrimiçi nefret söylemlerinin de artmasına neden olmuştur. 11 Eylül olaylarından sonra batı toplumlarında siyasi-askeri kararların ve sosyal ilişkilerin temel motivasyonlarından biri olan İslamofobi, geleneksel medyada olduğu gibi çevrimiçi ortamlarda da din kökenli ve İslam’a karşı nefret içerikli söylemlerin yükselişe geçmesine ve güçlenerek gündelik söyleme dönüşmesine yol açmıştır. Ancak İslam’a yönelik bu çatışmacı ve saldırgan dil, Müslümanların sadece dini bakımdan ötekileştirilmesini değil, aynı zamanda inşa edilmiş hiyerarşik bir konumlamayı da belirtmektedir. İslam, dini, kültürel, etnik, siyasal anlamda batının ötekisi olarak değerlendirilmektedir. Çalışmanın amacı, öteki olarak konumlandırılan İslam’ın ve İslam’la ilişkilendirilen olguların, batı zihniyetindeki hiyerarşik pozisyonunu açımlamak; yeni iletişim teknolojileri ve çevrimiçi nefret söylemi bağlamında nefret söylemi kabul edilen gönderilerin batı metafiziği ve modern zihniyet ile ilişkisini tartışmaktır. Bu amaçla popüler sosyal medya platformlarından biri olan Instagram’da #stopislam ve #stopislamineuropa hashtagleriyle paylaşılan içerikler incelenmiştir. Yapısökümsel okumaya tabi tutulan bu paylaşımlarda İslam’a yönelik nefret içerikli söylemlerin bağlamı ele alınmış, batı üstünlükçü ayrımlarla ilişkisi irdelenmiştir. İslam inancını hedef alan söylemsel kalıpların, batı zihniyetinde hiyerarşik olarak altta konumlandırılan tüm anlatılarla iç içe geçtiği sonucuna varılmıştır.
Nefret söyleminin üretiminde, egemen söyleme dönüşmesinde ve meşrulaştırılmasında kitle iletişim araçları birincil rol oynamaktadır. Özellikle sosyal medya platformları ve çevrimiçi ortamlar, nefret söyleminin yaygınlaştığı alanlardır. Yeni iletişim teknolojilerinin yayılım hızı ve gücü, çevrimiçi nefret söylemlerinin de artmasına neden olmuştur. 11 Eylül olaylarından sonra batı toplumlarında siyasi-askeri kararların ve sosyal ilişkilerin temel motivasyonlarından biri olan İslamofobi, geleneksel medyada olduğu gibi çevrimiçi ortamlarda da din kökenli ve İslam’a karşı nefret içerikli söylemlerin yükselişe geçmesine ve güçlenerek gündelik söyleme dönüşmesine yol açmıştır. Ancak İslam’a yönelik bu çatışmacı ve saldırgan dil, Müslümanların sadece dini bakımdan ötekileştirilmesini değil, aynı zamanda inşa edilmiş hiyerarşik bir konumlamayı da belirtmektedir. İslam, dini, kültürel, etnik, siyasal anlamda batının ötekisi olarak değerlendirilmektedir. Çalışmanın amacı, öteki olarak konumlandırılan İslam’ın ve İslam’la ilişkilendirilen olguların, batı zihniyetindeki hiyerarşik pozisyonunu açımlamak; yeni iletişim teknolojileri ve çevrimiçi nefret söylemi bağlamında nefret söylemi kabul edilen gönderilerin batı metafiziği ve modern zihniyet ile ilişkisini tartışmaktır. Bu amaçla popüler sosyal medya platformlarından biri olan Instagram’da #stopislam ve #stopislamineuropa hashtagleriyle paylaşılan içerikler incelenmiştir. Yapısökümsel okumaya tabi tutulan bu paylaşımlarda İslam’a yönelik nefret içerikli söylemlerin bağlamı ele alınmış, batı üstünlükçü ayrımlarla ilişkisi irdelenmiştir. İslam inancını hedef alan söylemsel kalıpların, batı zihniyetinde hiyerarşik olarak altta konumlandırılan tüm anlatılarla iç içe geçtiği sonucuna varılmıştır.
In the production of hate speech, in the transformation and legalization of dominant speech, mass communication tools play a primary role. Especially social media platforms and online environments are areas where hate speech is spreading. The speed and power of new communication technologies has also led to an increase in online hate speech. After the events of September 11, Islamophobia, one of the main motivations of political and military decisions and social relations in Western societies, has led to the rise of religious and hateful speeches on the Internet, as in traditional media, and the strengthening of the daily speeches. But this conflicting and aggressive language against Islam indicates not only that Muslims are religiously isolated, but also a built hierarchical position. Islam, religious, cultural, ethnic, and political, is considered the rest of the West. The aim of the study is to open up the hierarchical position of the other-located Islam and the facts associated with Islam in the Western mind; to discuss the relationship of new communication technologies and the messages accepted as hate speech in the context of online hate speech with the Western metaphysics and modern mindset. For this purpose, one of the popular social media platforms on Instagram has been studied content shared with #stopislam and #stopislamineuropa hashtags. In these divisions subject to structural reading, the context of hateful speeches against Islam has been discussed, the relationship with the Western superiority has been discussed. It has been concluded that the speech patterns aimed at the Islamic faith are intertwined with all the stories that are hierarchically underlying in the Western mindset.
Alan : Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|