Modernizmle birlikte sanatta kavramsal ve tepkisel hareketin ağırlık kazanmasıyla birlikte teknik bilgi ve uygulama alanı ikinci plana atılmıştır. Avangard sanat yüzyıllarının birikimini yıkarken, sanatsal ruhları alt-üst eden bir travma yaratmış ve sanatta bir marjinalleşmeye gidilmiştir. Dadaizm’in açtığı yolda ilerleyen Eat-Art, sanatçının özgürlüğünü sergileyeceği bir faaliyet alanı oluşturmuş, kahvaltı maddesi bir sanat eseri statüsüne yükseltilmiş bir tepkinin işlevini üstlenmiştir. Eat- Art sanatta yeni bir paradigmanın oluşumuna giderken Dadaist ruha da bağlı kalmış bir skandallar eylemi olarak nitelendirilmişti. Bu yüzden düzensiz, plansız, gelişi güzel uygulama alanıyla sanatta bir anlam kazanma yoluna gitmişti. Eat-Art Dadaist anlayışıyla tüm kosmosa, sorgulayıcı bakışın yanında, tepkici tavrın ön plana çıktığı görülür. Bireyin içsel duygularının yanında zihinsel çıkışlarda önem kazanır. Sanatçı denetimsiz duygularını ve metafizik düşüncelerini açığa vurmada Eat-Art önemli bir araç sağlar. Bunun yanın da önyargılardan arınmış sanat anlayışlarının genişletilmesinde de önemli işlevler yüklenir. 20.Yüzyılın yeniden yorumlanma zorunluluğu Dadaist belleğin tekrar gündeme gelmesine neden olur. Eskinin her türlü tutsaklığından kurtulmayı amaçlayan ve yüceltilmiş her türlü değerle alay eden Eat-Art sanatçısı izleyiciyi provaka etme amacındadır. İzleyiciyi gerçekle yüzleştirmek amacı güden Eat-Art sanatçısı, izleyicinin yaptığı çalışmanın gizini çözmeye çağırır. Gerçeğe yüklenmiş yeni mantıksal ironi kendine hemen uyumsuzluğun kodlarında bulur. Kahvaltı maddelerinin hazır nesne olarak kullanılması, avangard sanatının da ortak özelliğini oluşturur. Eat-Art yaptığı çalışmalarla hayal gücünün ötesine geçen çıkışların, gerçeğine yönelmiş eleştirileri ile kendini ifade eder. Eat-Art Radikalizmi kedine bazen politize ederek bireysel istençle anlam kazanır. Geçmişin ruhuna sırt çeviren sanatçı önemli bir provokasyon ile düşüncelerini öne sürmüştür. Özgür üretme sanatçıları, çok sayıda çalışmaları ortaya koymasına imkan sağlamıştır. Sanatta her türlü idealleştirmenin üstü kapatılmış, aykırı çalışmaları sergileyerek yaşama angaje olma felsefesi önem kazanmıştır. Gıda maddelerinin sanatta kullanımı sanatın değişen yapısı içinde kendine önemli bir yer bulmuştur. Eat-Art bilinçli bir benlik üzerinde konumlanarak sanatı ile yaşam arasındaki uçurumu kapatmıştır.
Modernizmle birlikte sanatta kavramsal ve tepkisel hareketin ağırlık kazanmasıyla birlikte teknik bilgi ve uygulama alanı ikinci plana atılmıştır. Avangard sanat yüzyıllarının birikimini yıkarken, sanatsal ruhları alt-üst eden bir travma yaratmış ve sanatta bir marjinalleşmeye gidilmiştir. Dadaizm’in açtığı yolda ilerleyen Eat-Art, sanatçının özgürlüğünü sergileyeceği bir faaliyet alanı oluşturmuş, kahvaltı maddesi bir sanat eseri statüsüne yükseltilmiş bir tepkinin işlevini üstlenmiştir. Eat- Art sanatta yeni bir paradigmanın oluşumuna giderken Dadaist ruha da bağlı kalmış bir skandallar eylemi olarak nitelendirilmişti. Bu yüzden düzensiz, plansız, gelişi güzel uygulama alanıyla sanatta bir anlam kazanma yoluna gitmişti. Eat-Art Dadaist anlayışıyla tüm kosmosa, sorgulayıcı bakışın yanında, tepkici tavrın ön plana çıktığı görülür. Bireyin içsel duygularının yanında zihinsel çıkışlarda önem kazanır. Sanatçı denetimsiz duygularını ve metafizik düşüncelerini açığa vurmada Eat-Art önemli bir araç sağlar. Bunun yanın da önyargılardan arınmış sanat anlayışlarının genişletilmesinde de önemli işlevler yüklenir. 20.Yüzyılın yeniden yorumlanma zorunluluğu Dadaist belleğin tekrar gündeme gelmesine neden olur. Eskinin her türlü tutsaklığından kurtulmayı amaçlayan ve yüceltilmiş her türlü değerle alay eden Eat-Art sanatçısı izleyiciyi provaka etme amacındadır. İzleyiciyi gerçekle yüzleştirmek amacı güden Eat-Art sanatçısı, izleyicinin yaptığı çalışmanın gizini çözmeye çağırır. Gerçeğe yüklenmiş yeni mantıksal ironi kendine hemen uyumsuzluğun kodlarında bulur. Kahvaltı maddelerinin hazır nesne olarak kullanılması, avangard sanatının da ortak özelliğini oluşturur. Eat-Art yaptığı çalışmalarla hayal gücünün ötesine geçen çıkışların, gerçeğine yönelmiş eleştirileri ile kendini ifade eder. Eat-Art Radikalizmi kedine bazen politize ederek bireysel istençle anlam kazanır. Geçmişin ruhuna sırt çeviren sanatçı önemli bir provokasyon ile düşüncelerini öne sürmüştür. Özgür üretme sanatçıları, çok sayıda çalışmaları ortaya koymasına imkan sağlamıştır. Sanatta her türlü idealleştirmenin üstü kapatılmış, aykırı çalışmaları sergileyerek yaşama angaje olma felsefesi önem kazanmıştır. Gıda maddelerinin sanatta kullanımı sanatın değişen yapısı içinde kendine önemli bir yer bulmuştur. Eat-Art bilinçli bir benlik üzerinde konumlanarak sanatı ile yaşam arasındaki uçurumu kapatmıştır.
With modernism, with the gain of weight of conceptual and reactive movement in art, the field of technical knowledge and application has been put to the second place. While the Avangard destroyed the accumulation of the centuries of art, it created a trauma that undermined the artistic spirits and went to a marginalization in art. Eat-Art, moving on the way that Dadaism opened, created an area of activity in which the artist will demonstrate freedom, the breakfast material has taken over the function of a reaction elevated to the status of an artwork. While Eat-Art is going to the formation of a new paradigm in art, the Dadaist spirit was also described as an act of scandals attached. That is why unregulated, unplanned, the arrival of the beautiful area of application went on the way to gain meaning in the art. With the Eat-Art Dadaist concept, the entire cosmos, alongside the questioning view, appears that the reactive attitude is on the forefront. In addition to the inner emotions of the individual, it gains importance in mental outcomes. Eat-Art provides an important tool in exposing his uncontrolled emotions and metaphysical thoughts. In addition to this, important functions are charged in the expansion of the art perceptions that are free of prejudice. The need for reinterpretation of the 20th century causes Dadaist memory to reappear. The Eat-Art artist, which aims to get rid of all kinds of prison of the ancient and laughs with all kinds of glorified values, is intended to provoke the audience. The Eat-Art artist, which aims to face the audience with reality, calls for the audience to solve the secret of the work he has done. The new logical irony charged with the truth finds itself immediately in the codes of incompatibility. The use of breakfast ingredients as a prepared object is also a common feature of avant-garde art. Eat-Art expresses itself with its work and its criticisms of outcomes beyond imagination. Eat-Art Radicalism sometimes gains meaning by politizing the cat with individual desire. The artist, who turned his back to the spirit of the past, prompted his thoughts with a major provocation. The free-producing artists have made it possible to show a lot of works. In art, the philosophy of being engaged in life has gained importance by showing contradictory works, closed over all kinds of idealization. The use of food materials in art has found an important place in the changing structure of art. Eat-Art is placed on a conscious self by closing the gap between art and life.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|