Mekânın kutsallığını meydana getiren motivasyonlar, her dönemin olduğu gibi, modern mimarinin de temel tartışma konularındandır. Bu tartışmanın veçhelerinden biri de Varlığın Birliği’ne veya Gerçeğin Birliği’ne dayanan ışık sembolizmidir. Louis I. Kahn Light is the Theme adlı çalışmasında, Amerika’nın Texas eyaletinde tasarladığı Kimbell Sanat Müzesi’nin yapım sürecini ve bu süreci meydana getiren etmenleri Işık ’ın maddeye d.nüşümü bağlamında anlatır. Yapıyı anlam boyutuyla ve bütüncül bir yaklaşımla ele alan 20. yüzyıl düşünür ve mimarı Kahn’ın felsefesi, varlığın kaynağının Işık olduğu, Sessizlik’ ten Işık’ a varlığın gölgesinin -ki gölge Işık ’a aittird.küldüğü, Işık ve Sessizlik’ in karşılaşma eşiğinin bir birlik, bir ilham olduğu (s. 11) düşüncesine dayanmaktadır. Kahn’ın bu düşüncesini ışık sembolizmiyle örtüştürmek mümkündür
Alan : İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|