Din yapısı içinde de insan hayatında yerini bulan ölüm kavramı ilahi olarak adlandırılan dinler için bir yok oluş veya son değil, yeni bir hayata açılan bir geçiş evresi mahiyetindedir. Bu bağlamda İslam dini incelendiğinde de gerek bu dinin kutsal kitabı olan Kur’an – ı Kerim’de ve gerekse Hz. Muhammed’in sözlerinde ölümün varlığının ve farklı bir aleme açılan bir kapı olduğunun sıkça işlendiğini görmek mümkündür. İnsan ve toplum yapısı açısından her dönemde varlığı kabul edilen ölümün, içerik itibariyle olumsuz bir durum olarak karşılansa da, toplumsal anlamda birlik, bütünlük sağlama gibi işlevleri de olduğu görülmektedir. Özellikle ölen kişinin ardından yapılan uygulamalarda görülen bu durum normal veya normal dışı ölümlerde de ortaya çıkmakta ve toplumsal dayanışmanın sağlandığı bir yapı kazanmaktadır.
In the religious structure, the concept of death, which finds its place in human life, is not an extinction or an end for the religions called divine, but a transition stage that opens to a new life. In this context, when the Islamic religion is studied, it is necessary that the Holy Book of this religion - the Quran in Kerim and, if necessary, Hz. In the words of Muhammad, it is possible to see that the existence of death and that it is a door opened to a different discourse is often processed. In terms of human and social structure, the death, which is recognized as an existence in every period, is seen as a negative condition in terms of content, but in social sense it also has functions such as ensuring unity, integrity. This situation, especially in the practices of the person who died after, occurs in normal or unusual deaths and gains a structure in which social tolerance is provided.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|