Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 22
 İndirme 2
TİPOGRAFİK ÖGELERİN RESİM SANATINDA GÖRSELLİĞE ETKİSİ
2022
Dergi:  
Journal of Social and Humanities Sciences Research
Yazar:  
Özet:

Tipografi sanatı, iletişim kurma yönünden, bilgi, mesaj ya da bir düşünceyi sembol ve işaretleri kullanarak, görsel algıyı etkilemek üzere estetik, kavramsal, özgün tasarım alanıdır. Yazı karakterlerini büyüklük, kalınlık, ölçülülük, renk uyumu ve denge yaratarak kullanan sanatçı, imaj oluşturma hedefiyle yeteneği ölçüsünde farklılık yaratır. Seçilen tipografik unsurların, resim sanatına kattığı renk, kullanılan imgeye verdiği hareket, tasarlanan yapıta değer katar. Esere farklılık kazandıran karakteristik özellik, resimsel anlatımda, düzen ve yapı bakımından, zengin bir ritim ve armoni oluşturur. Sanatçı, eserini, tipografik ögelerle güçlendirerek, farklı kombinasyonlarla özgün formlar yaratır. Resimlere yerleştirilen tipografik karakterler, uyum, denge, ritim bakımından değerlendirilerek, bilimsellik temelinde optik bakış ve algılama gerektirir. Tipografik dokunun biçimi, ölçüsü, resim görselinin tamamlayıcısı olarak kullanıldığında, tasarım yeni bir biçime dönüşür. Resimde kullanılan her harf, ayrı kombinasyon, çözüm gerektirir. Punto, pika, birim kalınlıkları resimle bütünleştirilirken, gözü rahatsız etmeyecek biçimde, oransal ilişkiyi ve estetik kaygıları önceleyen bir tarz oluşturulur. Yazı stillerinin resim kompozisyonuna uyumlu olması gözetilir. Tipografik karakterlerin, yüzey dokusuna yerleştirilmesi, tasarım bilgisiyle düşünülmüş, değerlendirilmiş, bir yapı ve biçim dilini bilmeyi gerektirir. Farklı duygu ve düşünceleri, resme katmayı amaçlayan sanatçı, estetik yapıyı kuvvetlendirir, içeriği zenginleştirir, anlamsal derinliği yapıtına işler. Yazı karakterlerinin, resmin bütününü bozmadan estetik kaygıları önemseyerek kullanılması; görsele farklılık, özgünlük, kimlik kazandırırken, eserdeki yapının estetik duygusunu güçlendirir. Tipografik ögeler, resimde teknolojik gelişmelerle kültürel etkinlikleri, afiş, reklam vb. ürünlerde görsel niteliği artırır. Resimlerdeki tipografik yerleştirmeler, karakterlerin bilinçli kullanımı, bilimsellik temelinde; yapıtın, konum, ölçü, renk ve tasarım fonksiyonlarıyla, sanatsal estetik güzelliğe yeni bir ton, duruş ve tarz kazandırır.

Anahtar Kelimeler:

The influence of typographical objects on visuality in painting art
2022
Yazar:  
Özet:

Typography art is an aesthetic, conceptual, original design field to influence visual perception, using symbols and signs of information, message or thought from the direction of communication. The artist who uses the characters of writing by creating size, thickness, measurement, color harmony and balance, creates a difference in the scale of his ability with the goal of creating image. The color that the typographical elements are selected, the color that it adds to the painting art, the movement that it gives to the image used, adds value to the designed structure. The characteristic characteristic that makes the work different creates a rich rhythm and harmony in the picturesque narrative, in terms of order and structure. The artist creates original forms with different combinations by strengthening his work with typographical objects. The typographical characters placed in the images, assessed in terms of harmony, balance, rhythm, require a scientific basis of optical look and perception. When typographical touch shape, size, is used as a complement to the image visual, the design turns into a new form. Each letter used in the picture requires a separate combination, a solution. While Punto, Pika, unit thicknesses are integrated with the picture, a style is created that prevents the proportional relationship and aesthetic concerns in a way that does not disturb the eye. It is observed that the writing styles are compatible with the composition of the picture. The placement of typographic characters in the surface fabric requires the knowledge of a structure and form language, thought, evaluated with the design knowledge. The artist, whose different feelings and thoughts intend to add to the painting, strengthens the aesthetic structure, enrichs the content, works on the creation of meaningful depth. The use of the characters of writing, without distorting the whole of the picture, with a mindfulness to the aesthetic concerns; while giving visual diversity, originality, identity, strengthens the aesthetic feeling of the structure in the work. Typographic objects, cultural events, poster, advertising, etc. with technological developments in the picture. Increases the visual quality of the products. Typographic placement in images, the conscious use of characters, on the scientific basis; with the work, location, size, color and design functions, artistic aesthetic beauty gives a new tone, attitude and style.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Journal of Social and Humanities Sciences Research

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.160
Atıf : 24
2023 Impact/Etki : 0.002
Journal of Social and Humanities Sciences Research