Sanat üretiminin bir bileşeni olan süslemenin temel amacı o sanat eserinin izleyici üzerinde etki yaratmasıdır. Mimari yapılarda ana malzeme olarak yüzyıllardır kullanılan taş, coğrafi etkenlerin ve dayanıklılığın yanında kişisel beğeni sonucunda da tercih edilmiştir. Mimaride süslemenin malzemeye göre çeşitlendiğini, kullanılan malzemenin yüzeyine uygulanan müdahaleyle tekniklerin ortaya çıktığını söyleyebiliriz. Mimaride taş süslemede kabartma, oyma, kafes oyma, kakma, kazıma, boyama teknikleri ile renkli taş kullanımından söz edilebilir. Çalışmamıza konu olan kakma tekniği, ana inşa malzemesi üzerine farklı renkteki malzemenin kakılması ile oluşturulan bir tekniktir. Bu çalışmada, Mardin’in İslami Dönem tarihi yapılarından taş kakma tekniği süslemeye sahip Latifiye Camii, Hamza-i Kebir Camii, Zinciriye Medresesi ve Kasımiye Medresesi’nin kısaca tarihi ve mimari özellikleri verildikten sonra bu süslemelerin yapıların hangi bölümlerinde kullanıldığı, desen ve motif detaylarıyla açıklanmıştır.
The main purpose of the decoration, which is a component of art production, is to create an influence on the audience of that artwork. Stone, which has been used for centuries as the main material in architectural structures, has also been preferred as a result of personal pleasure, along with geographical factors and durability. In architecture, we can say that the decoration varies according to the material, the techniques arise with the intervention applied to the surface of the used material. In architecture, we can talk about the use of colorful stones in stone decoration with bubbling, cutting, cutting, cutting, cutting techniques. The coating technique, which is the subject of our study, is a technique created by the coating of materials of different colors on the main building material. In this study, the Latifiye Camii, the Hamza-i Kebir Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye Camii, the Latifiye
Alan : İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|