Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 22
 İndirme 3
ADRIAN PACİ’NİN ESERLERİNDE GÖÇ VE KİMLİK OLGUSU
2019
Dergi:  
Ortadoğu ve Göç
Yazar:  
Özet:

Bu makale, dünyaca tanınan ve birçok önemli müzede sergi açmış Arnavut sanatçı Adrian Paci’nin eserlerinde göç ve buna bağlı olarak kimlik olgusunun izlerini tartışmaktadır. Göç ve sanat ilişkisinin 1990’lı yıllardan sonra birçok sanatçı tarafından konu edindiği ve bu olguları farklı bağlamlarda ele aldığı görülmektedir. 1997 yılında Arnavutluk’ta yaşanan siyasal dönüşümle, İtalya’ya göç eden sanatçı, kendi yaşam öyküsünden de yola çıkarak göç bağlamında çeşitli eserler ürettiği görülmektedir. Sanatçının  2007 yılına ait “Centro di Permanenza Temporea” adlı video çalışması, göç yolu, bekleme ve imkansızlığı tartışmaktadır.  Sanatçının 2013 yılına ait “Column” adlı videosu, aidiyetsizlik bağlamında göçe göndermeler barındırmaktadır. Sanatçının 2001 yılına ait “Back Home”  adlı fotoğraflarında, yer değiştirmenin ve ne orada ne de başka bir yerde olabilmenin çatışmasını göstermektedir. Yine 2001 yılına ait olan “Back to Home” adlı fotoğraf, ev ve aidiyet buna bağlı olarak yersiz yurtsuzlaşmayı izleyiciye aktarmaktadır. “Wedding” adlı çalışma ise yine 2001 yılına ait olup, göç ve kültür ilişkisine dair belge nitelikli bir eser olarak karşımıza çıkmaktadır. 

Anahtar Kelimeler:

Adrian Pacy's Income and Personality Facts
2019
Yazar:  
Özet:

This article discusses the traces of the world-renowned and exhibited in many major museums in the works of the Albanian artist Adrian Paci’s immigration and consequent identity phenomenon. It seems that the relationship between immigration and art has been discussed by many artists after the 1990s and these phenomena are discussed in different contexts. With the political transformation in Albania in 1997, the artist who migrated to Italy appears to have produced various works in the context of migration, starting from his own life story. The artist's 2007 video work "Centro di Permanenza Temporea" discusses the way of migration, waiting and impossible.  The artist's 2013 video "Column" contains immigration messages in the context of non-heritage. The artist’s 2001 photo “Back Home” shows the struggle of changing place and not being there or elsewhere. Again, the photo, "Back to Home", which belongs to the year 2001, home and affiliation, accordingly, transmits unfair domestication to the audience. The work "Wedding" is back in 2001 and is a documentary of the relationship between immigration and culture.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Ortadoğu ve Göç

Alan :   Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; İlahiyat; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 189
Atıf : 846
2023 Impact/Etki : 0.107
Ortadoğu ve Göç