Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 22
 İndirme 9
Fatih Akın’ın Filmlerinde Kimlik, Ötekilik ve Göç Olgusu
2023
Dergi:  
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Kimlik, firmaların ürün kimliğinden post-kolonyal kimliğe, kişisel kimliklerden etnik, dinsel, cinsel, toplumsal kimliklere kadar geniş bir kavram çeşitliliğine sahiptir. Özellikle modern çağda kimlik sorununun sadece ulus kimlik düzeyinde değil, aynı zamanda kültürel yaşam içinde farklı kimlik düzeyinde de belirleyiciliği söz konusudur. Dolayısıyla kimlikle ilgili kavram tanımlaması ve kimlikle ilgili tartışmalar sinemanın da sürekli odağında olmuştur. Bu makalede sinemada kimliği tartışmak için öncelikle kimlik, öteki ve madun gibi kavramların tanımı yapılmıştır. Daha sonra bu kavramlarla ilgili tartışmalar Akın’ın filmlerinden hareketle analizlerle ortaya konulmuştur. Akın, filmlerinde toplumsal-politik dünya içerisinde farklı kimliklerin kültürel, dinsel, dilsel, ırksal farklılığa sahip grupların istendiğinde bir arada barış içinde yaşayabilecekleri ve bir arada yaşayan insanların her türlü kimliğe saygılı olabilecekleri, bir insanın birden fazla kimliksel aidiyetinin olmasının sorun oluşturmayacağını kendi filmleriyle anlatmaktadır. Bu minvalde Kısa ve Acısız (1998), Temmuz’da (2000), Solino (2002), Duvara Karşı (2004), Yaşamın Kıyısında (2007), Kesik (2014) ve Paramparça (2017) gibi filmlerin göç, kimlik, öteki, kültürel değişme gibi kavramlarının “toplumbilimsel yöntem” ve “söylem analizi” yöntemleriyle analizleri yapılmıştır. Böylece kimlikle ilgili ortaya konulan teorik tanımlamalar Akın’ın filmleriyle somutlaştırılmaya çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Fati̇h Akin's Films: Personality, Authenticity and Immigration Events
2023
Yazar:  
Özet:

Identity has a wide variety of concepts, from the product identity of companies to the post-colonial identity, from personal identity to ethnic, religious, sexual, and social identity. Especially in modern times, the determinability of the identity issue is not only on the national identity level, but also on the different identity level in cultural life. Therefore, the definition of the concept of identity and the discussion of identity have been constantly at the center of the cinema. In this article, to discuss identity in the cinema, the definition of concepts such as identity, other and madun was first made. The discussions on these concepts were subsequently revealed by the action of Akin's films. In his films, Akin tells the different identities in the social-political world; the groups with cultural, religious, linguistic, racial differences are required to live together in peace and the people who live together can be respected for all kinds of identity, and the fact that a person has more than one identity is not a problem. In this minval, short and painless (1998), in July (2000), Solino (2002), against the wall (2004), on the shore of life (2007), Cut (2014) and Paramparça (2017) were analyzed with the "social-scientific method" and the "scientific analysis" methods of concepts such as migration, identity, other cultural change. Thus the theoretical definitions about identity were tried to be concretized with Akın's films.

Anahtar Kelimeler:

Identity, Otherness, and Migration In Fati̇h Akin's Films
2023
Yazar:  
Özet:

Identity has a wide range of concepts, from the product identity of the companies to the post-colonial identity, from personal identities to ethnic, religious, sexual, and social identities. Especially in the modern age, the identity problem is not only decisive at the level of national identity but also at the level of different identities in cultural life. Therefore, the definition of identity and the discussions about identity have always been the focus of cinema. In this article, concepts such as identity, the other, and the subaltern are first defined to discuss identity in cinema. Later, I tried to analyze the discussions about these concepts based on Akın's films. Akın, in his films, explained different identities in the social-political world; groups with cultural, religious, linguistic, and racial differences can live together peacefully if desired. It is also shown that people living together can respect all kinds of identities and that it is not a problem for a person to have more than one identity. In this respect, films such as Short and Painless (1998), In July (2000), Solino (2002), Against the Wall (2004), On the Edge of Life (2007), The Cut (2014), and Shattered (2017); The concepts such as migration, identity, the other, and cultural change were analyzed with the "sociological method" and "discourse analysis" methods. Thus, the theoretical definitions of identity were tried to be embodied in Akın's films.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 547
Atıf : 1.467
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini