Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 6
 Görüntüleme 56
 İndirme 17
The Effect of Conscientiousness and Gender on Digital Game Addiction in High School Students
2020
Dergi:  
Journal of Education and Future
Yazar:  
Özet:

This study aims to investigate the effect of conscientiousness and gender on digital game addiction in high school students. This study has been conducted to 470 students from three vocational schools and four common high schools in Siirt in 2017-2018 academic year through a relational survey method. In this research, conscientiousness sub-dimension of The Big Five Inventory and Digital Game Addiction scale have been used. It has also been determined that conscientiousness and gender are significant predictors of digital game addiction, and both of the variables are able to explain approximately 12% of digital game addiction. Depending on this, this study has attempted to observe low level conscientiousness and gender (in case of being male) affect digital game addiction negatively in high school students. In addition to this, it has aimed to show that gender and low conscientiousness are the possible risk factors for students in term of digital game addiction. For this reason, the students’ traits of conscientiousness, particularly of male students, must be developed. Sense of responsibility is related to conscientiousness. Therefore, the traits of conscientiousness might be developed by enhancing the adolescents’ sense of responsibility, and hence some positive outcomes can be acquired against the digital game addiction.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Journal of Education and Future

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 232
Atıf : 492
2023 Impact/Etki : 0.241
Journal of Education and Future