Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 78
 İndirme 36
INVESTIGATION OF DIGITAL GAME ADDICTION OF CHILDREN BETWEEN 9-11 AGE GROUPS: KIRŞEHİR SAMPLE
2018
Dergi:  
International Journal Of Eurasia Social Sciences
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to investigate the digital game addiction in children between the ages of 9-11. This research, which is a descriptive study, has been conducted with the screening model. A total of 1100 students, which consist of 552 girls and 548 boys,from the 6 state schools (Mehmet Hüsnü Özyeğin, Erol Güngör, Süleyman Türkmani and SırrıKardeş Primary Schools, and Cacabey and 23 Nisan Secondary Schools) affiliated to the Ministry of National Education in the province of Kırşehir participated in the research with the method of purposeful sampling. A 14-item digital game addiction scale developed by researchers was used in the study. Percentage, frequency, factor analysis and Chi-square test were used in the analysis of the data. As a result of the conducted analyzes, it is seen that digital game addiction scores change according to gender and age. According to gender, there is a significant difference between girls' low addiction levels and boys' low addiction levels. It can be concluded that addiction level of boys is higher than the level of girls. According to the age, it is seen that the average and high level game addiction decreases while the low level game addiction increases as the age increases. In brief, the level of game addiction decreases as the age increases and this result is not accidental but significant. One of the most effective ways to cope with digital game addiction is to direct children to physical activities. However, parents, teachers and students should be informed about digital game addiction.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




International Journal Of Eurasia Social Sciences

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 864
Atıf : 1.898
International Journal Of Eurasia Social Sciences