User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 8
 Views 193
 Downloands 33
 Audio Listening 1
Dijital Oyunlarda Nefret Söylemi ve Ayrımcı Dil: Agar.io Örneği
2020
Journal:  
Turkish Studies Social Sciences
Author:  
Abstract:

Bu çalışmada, gündelik hayatın pek çok alanında karşılaştığımız ve toplumsal anlamda birlikte yaşama kültürünü zedeleyen bir sorun olarak nefret söylemi ve ayrımcı dilin online dijital oyunlardaki üretim ve dağıtım biçimleri ele alınmıştır. Çalışmanın amacı, online dijital oyunlarda kullanıcılar tarafından üretilen nefret söylemi ve ayrımcı dilin görülme biçimlerini ortaya koymak, bu oyunların nefret söylemi ve ayrımcı dilin yaygınlaşması ve normalleşmesindeki rolüne dikkat çekmektir. Çalışmada örneklem olarak MMOG (massively multiplayer online games) oyunlarından biri olan Agar.io seçilmiştir. Agar.io oyunu, sekiz haftalık süre boyunca nefret söylemi ve ayrımcı dil bağlamında incelenmiştir. Katılımlı gözlem tekniğiyle elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiş; online dijital oyunların, nefret söylemi ve ayrımcı dilin üretimi ve yayımı noktasında önemli bir güce sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Örneklem olarak seçilen oyunun, oyuncular tarafından sadece eğlence ve boş vakit geçirmek amacıyla oynanmadığı; oyuncuların, oyunu nefret söylemi ve ayrımcı dilin üretilip yayıldığı bir mecraya dönüştürdükleri tespit edilmiştir. Analiz sonucunda gerek avatar isimleri gerekse avatar görselleri düzleminde siyasal/ideolojik, homofobik, zenofobik, ırkçı ve cinsiyetçi olmak üzere nefret söylemi ve ayrımcılığın bütün biçimleri görülmüştür. Ayrıca oyuncuların online dijital oyunları propaganda, reklam, kişisel iletişim gibi farklı amaçlarla sosyal medya şeklinde kullandıkları; dolayısıyla dijital oyunların yeni bir tür sosyal medya ortamına doğru evrildiği tespit edilmiştir.

Keywords:

Hate Speech and Differential Language in Digital Games: Agar.io Example
2020
Author:  
Abstract:

This study has addressed the forms of hate speech and distinctive language as a problem that we encounter in many areas of daily life and socially disturb the culture of living together and the production and distribution of online digital games. The aim of the study is to reveal the forms of hate speech and discernment of discriminatory language produced by users in online digital games, attracting attention to the role of these games in hate speech and the spread and normalization of discriminatory language. As an example in the study, Agar.io was chosen as one of the MMOG (massively multiplayer online games) games. Agar.io game has been studied in the context of hate speech and distinctive language for eight weeks. The data obtained by the participatory observation technique was evaluated by the method of content analysis; it was found that online digital games have an important power in the production and publication of hate speech and discriminatory language. The game selected as an example is not played by players only for fun and leisure purposes; players have turned the game into a mixture where hate speech and discriminatory language are produced and spread. The results of the analysis have seen all forms of hate speech and discrimination, including political/ideological, homofobic, zenophobic, racist and sexual, in the plane of the avatar images. It has also been found that players use online digital games in the form of social media for different purposes, such as propaganda, advertising, personal communication; therefore, digital games have evolved towards a new kind of social media environment.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles










Turkish Studies Social Sciences

Field :   Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 677
Cite : 924
2023 Impact : 0.101
Turkish Studies Social Sciences