Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 3
KUŞAKLARARASILIK BAĞLAMINDA GELENEKSEL OYUNDAN DİJİTAL OYUNA: UYGURLARIN “KARLIK OYUNU”
2023
Dergi:  
Motif Academy Journal of Folklore
Yazar:  
Özet:

Geleneksel oyunlar bireylerin bilişsel, fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimini sağlamakla birlikte toplumun sosyal ve kültürel temellerini oluşturur. Bilgi aktarıcı bir tür olarak geleneksel oyunların kültürün derinlemesine çözümlenmesi gerektiği fikri doğrultusunda insanlığın postmodern yapı içerisinde teknolojik gelişmelerle dijital ortama aktarımının kültürel bağlamıyla analiz edilmesi ve bunların değişim-dönüşümünün etki ve işlevlerinin incelenmesi, kültürel analiz açısından önem taşır. Bu makalede, “bebek patlaması kuşağı”ndan “alfa kuşağı”na her bir kuşağın katılımıyla icra edilen Uygur Türklerinin geleneksel “karlık oyunu”, kuşaklararasılık bağlamında işlevsel halkbilimi bağlamında ele alınmış teknolojinin kültürü etkilemesi ile oyunun dijitale aktarımının sonucu olarak biçimsel ve anlamsal değişim-dönüşümü, “yeniden işlevlendirme” yaklaşımı ortaya konulmuştur. Kuşaklar arasında eğlenerek yarışma, birlik-beraberliği pekiştirme, eğitim, boş zaman aktivitesi oluşturma gibi işlevler kazandıran karlık oyununun kültürün dijitalleşme karşısında katılımcı aktör/icra eden ya da paylaşanların yaş kalıpları, kültürel adaptasyonları/entegrasyonları, güncel teknolojiyi kullanma gibi durumlar karşısında kültürel sürekliliğinin ve işlevselliğinin durumu ele alınarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak geleneksel oyununun kültürel göç, modern yaşam gibi koşullardan kaynaklı dijitale aktarılarak yeniden işlev kazandırıldığı saptanmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Traditional Games In Intergenerational Context and Re-creation Of Games With Postmodern Situation: Uyghur” Karlik Game " Sample
2023
Yazar:  
Özet:

Traditional games are a form of information transference in analyzing the cognitive, emotional and behavioral dimensions of society. Culture in-depth analysis of need in line with the idea of humanity in the postmodern structure with the impact of technological developments and communication tools, traditional games, these games are identified and all aspects of digital media transfer, analyze, and inquired of timeliness. In this study, karlik game, performed with the participation of each generation from the baby boom generation to the alpha generation, will be discussed with its functions in the intergenerational context and the dimensions of formal and semantic change as a result of postmodern structure affecting culture and the transfer of the game to Digital will be analyzed. Participants who play or share the traditional game of profitability will be assessed for their age patterns, their inability to adapt to the digital culture or their inability to follow the day, as a result of conflict, and their status in creating cultural continuity and security in the cycle of repetition, whether active or passive.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Motif Academy Journal of Folklore

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 1.101
Atıf : 1.213
Motif Academy Journal of Folklore