Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 47
 İndirme 9
GUERNİCA VE IRAK ÖZGÜRLÜK ANITINDA SANATSAL ANLATIM GÜCÜ
2018
Dergi:  
Kesit Akademi Dergisi
Yazar:  
Özet:

20.yüzyıla damgasını vuran sanatçı Picasso’nun, ünlü resmi “Guernica”, sanatçının Guernica kasabasındaki iç savaşı duyumsaması içselleştirmesi sonucu tasarlanmış, ünü bir duvar resmi olmanın ötesine geçmiş ve anıtlaşmıştır. Her ülkenin uygarlık öncesi ya da uygarlık sonrası tarihine ilişkin yaşanmış önemli olaylarını ve yaşamış önemli kişilerini gelecek kuşaklara tanıtmak, tarihi olaylarını hatırlatmak için yaptırılmış anıtları mevcuttur. Picasso 1937 de dönemin İspanya hükümeti tarafından Dünya Fuarının İspanya sergilemesi için görevlendirildiğinde İspanya iç savaşa sürüklenmiş ve Guernica kasabası hava saldırısına uğramıştır. Fuar resminin konusu Picasso için bu kasabaya yapılan saldırı olmuştur. Kasabanın adını taşıyan bu duvar resmi, fuardaki resimlerin tümünden farklı bir işlev üstlenmiş ve anıt resim olarak nitelendirilmiştir. Resim gerek ideolojik konusuyla gerek sanatsal anlatım gücüyle 20.yüzyılın sembolü olmuştur. Resmin, biçim-içerik bütünlüğünün önemli elemanlarından olan rengin karakter ve duygusal özellikleriyle -siyah-beyaz tonlarıyla- vurgulanan içerik, bugün hala dünya sanatçılarının ve sanat eleştirmenlerinin ilgi odağı olmakta, bir çok makale ve tez raporunda sanatsal anlatım değeri yönüyle çalışılmaktadır. Iraklı sanatçı Cevat Selim de 1958 yılında Irak’ta yaşanan 14 Temmuz devrimi anısına düzenlenen anıt tasarımı yarışmasına katılır. Hükümet tarafından tasarımı seçilir ve “Irak Özgürlük Anıtını” yapmak üzere görevlendirilir. Selim eğitimini Fransa’da tamamlamış ve başta Picasso olmak üzere birçok Batı’lı sanatçıdan etkilenmiştir. Selim’in anıtı için seçtiği ismin ABD Özgürlük Anıtı ile benzerliği bu etkilenmenin başka bir görüntüsüdür. ”Irak Özgürlük Anıtı” incelendiğinde ise Guernica duvar resminden Selim’in kuvvetle etkilenmiş olduğu görülmektedir. Kompozisyon ve anlam dizgesi yönüyle Guernica’yı içselleştiren sanatçı anıtı tasarlarken resmin arayüzlerindeki anlamları sembolleri okuyarak kendi anıtı için yapılandırmaya çalışmıştır. Ancak bu makalede anlatılmak istenen Selim’in anıtının Picasso’nun resmiyle olan benzerliğinin ötesinde bir eserin sanatsal anlatım gücünün temelde konunun içselleştirilmesi sürecinden kavramsal ve imgesel düşünme dizgesine değin nasıl biçim bulduğudur. Selim’in anıtının ünü henüz Guernica’ya ulaşabilmiş değildir. Çünkü bir eserin sanatsal anlatım gücü, sanatçının eserinde anlatmak istediği konuya ilişkin duygularını, düşüncelerini özümseyebilmesine, içselleştirmesine düşünme süreçlerini kavramlara, imgelere dayalı bağlamda görsel biçime dönüştürülebilmesine, eserin biçim-içerik ilişkisini bütüne ulaştırabilmesine, mecaz anlatımın bütünlüğüne dayanır. Bu makalede Guernica’da sanatsal anlatım ve Irak Özgürlük Anıtın’da sanatsal anlatım üzerinde durulacaktır. Bağlam çerçevesinde sanatsal anlatım gücünün biçim-içerik boyutu ulusal ve uluslararası olan mecaz anlamlarıyla anlatılacaktır. Her iki eser kompozisyon yönüyle incelenecek, aralarındaki ilişki tanımlanacak, benzer figürlerin sanatsal anlatım farklılığı irdelenecektir. 20.yüzyıla damgasını vuran sanatçı Picasso’nun, ünlü resmi “Guernica”, sanatçının Guernica kasabasındaki iç savaşı duyumsaması içselleştirmesi sonucu tasarlanmış, ünü bir duvar resmi olmanın ötesine geçmiş ve anıtlaşmıştır. Her ülkenin uygarlık öncesi ya da uygarlık sonrası tarihine ilişkin yaşanmış önemli olaylarını ve yaşamış önemli kişilerini gelecek kuşaklara tanıtmak, tarihi olaylarını hatırlatmak için yaptırılmış anıtları mevcuttur. Picasso 1937 de dönemin İspanya hükümeti tarafından Dünya Fuarının İspanya sergilemesi için görevlendirildiğinde İspanya iç savaşa sürüklenmiş ve Guernica kasabası hava saldırısına uğramıştır. Fuar resminin konusu Picasso için bu kasabaya yapılan saldırı olmuştur. Kasabanın adını taşıyan bu duvar resmi, fuardaki resimlerin tümünden farklı bir işlev üstlenmiş ve anıt resim olarak nitelendirilmiştir. Resim gerek ideolojik konusuyla gerek sanatsal anlatım gücüyle 20.yüzyılın sembolü olmuştur. Resmin, biçim-içerik bütünlüğünün önemli elemanlarından olan rengin karakter ve duygusal özellikleriyle -siyah-beyaz tonlarıyla- vurgulanan içerik, bugün hala dünya sanatçılarının ve sanat eleştirmenlerinin ilgi odağı olmakta, bir çok makale ve tez raporunda sanatsal anlatım değeri yönüyle çalışılmaktadır. Iraklı sanatçı Cevat Selim de 1958 yılında Irak’ta yaşanan 14 Temmuz devrimi anısına düzenlenen anıt tasarımı yarışmasına katılır. Hükümet tarafından tasarımı seçilir ve “Irak Özgürlük Anıtını” yapmak üzere görevlendirilir. Selim eğitimini Fransa’da tamamlamış ve başta Picasso olmak üzere birçok Batı’lı sanatçıdan etkilenmiştir. Selim’in anıtı için seçtiği ismin ABD Özgürlük Anıtı ile benzerliği bu etkilenmenin başka bir görüntüsüdür. ”Irak Özgürlük Anıtı” incelendiğinde ise Guernica duvar resminden Selim’in kuvvetle etkilenmiş olduğu görülmektedir. Kompozisyon ve anlam dizgesi yönüyle Guernica’yı içselleştiren sanatçı anıtı tasarlarken resmin arayüzlerindeki anlamları sembolleri okuyarak kendi anıtı için yapılandırmaya çalışmıştır. Ancak bu makalede anlatılmak istenen Selim’in anıtının Picasso’nun resmiyle olan benzerliğinin ötesinde bir eserin sanatsal anlatım gücünün temelde konunun içselleştirilmesi sürecinden kavramsal ve imgesel düşünme dizgesine değin nasıl biçim bulduğudur. Selim’in anıtının ünü henüz Guernica’ya ulaşabilmiş değildir. Çünkü bir eserin sanatsal anlatım gücü, sanatçının eserinde anlatmak istediği konuya ilişkin duygularını, düşüncelerini özümseyebilmesine, içselleştirmesine düşünme süreçlerini kavramlara, imgelere dayalı bağlamda görsel biçime dönüştürülebilmesine, eserin biçim-içerik ilişkisini bütüne ulaştırabilmesine, mecaz anlatımın bütünlüğüne dayanır. Bu makalede Guernica’da sanatsal anlatım ve Irak Özgürlük Anıtın’da sanatsal anlatım üzerinde durulacaktır. Bağlam çerçevesinde sanatsal anlatım gücünün biçim-içerik boyutu ulusal ve uluslararası olan mecaz anlamlarıyla anlatılacaktır. Her iki eser kompozisyon yönüyle incelenecek, aralarındaki ilişki tanımlanacak, benzer figürlerin sanatsal anlatım farklılığı irdelenecektir.

Anahtar Kelimeler:

Guernica and the Iraqi Freedom Anithin
2018
Yazar:  
Özet:

Picasso's famous painting "Guernica", designed as a result of the artist's interiorization of the sense of civil war in the city of Guernica, has passed its reputation beyond being a wall painting and has been monumented. There are monuments built to remind future generations of the important events of each country in relation to the pre-civilization or post-civilization history and the important persons that have lived. In 1937, when Picasso was commissioned by the Spanish government for the World Exhibition in Spain, Spain was driven into the Civil War and the city of Guernica was under airstrike. The subject of the exhibition picture was the attack on this city for Picasso. This wall painting, which has the name of the town, has taken a different function from all the paintings in the fortress and is qualified as a monument painting. The painting has become the symbol of the 20th century with the ideological theme and the artistic narrative power. The content emphasized by the character and emotional characteristics of the color, which is an important element of the integrity of the form-content, with its black-white tones, is still the focus of interest of world artists and art critics today, and in many articles and thesis reports it is studied in the direction of the artistic narrative value. The Iraqi artist Cevat Selim also participates in the monument design competition held in memory of the 14th July revolution in Iraq in 1958. The design is chosen by the government and assigned to make the "Memorandum of Liberty of Iraq". Selim completed his education in France and was influenced by many Western artists, primarily Picasso. The similarity of the name Selim chose for the monument to the American Freedom Monument is another image of this impression. When the "Irak Freedom Monument" is examined, it is seen that Selim was strongly affected by the Guernica wall painting. While designing the artist's memorial that intrinsicated Guernica in the direction of composition and significance, he tried to configure for his own memorial by reading the symbols of the meanings in the interface of the picture. But beyond the similarity of Selim's monument to Picasso's painting in this article is how the artistic narrative power of a work found its shape from the process of intrusion of the subject to the conceptual and imagistic thinking series. The monument of Selim has not yet reached Guernica. For the artistic narrative power of a work is based on the ability of the artist to absorb his feelings about the subject he wants to describe in his work, his thoughts, his processes of thinking to the concepts, his imagination-based context to the visual form, his ability to bring the form-content relationship to the whole, the integrity of the messy narrative. This article will focus on the art narrative in Guernica and the art narrative in the Iraqi Freedom Monument. In the context, the form-content size of the artistic narrative power will be described in the meaning of the mecas which is national and international. Both works will be studied in the direction of composition, the relationship between them will be defined, the artistic narrative differences of similar figures will be examined. 20 is. Picasso's famous painting "Guernica", designed as a result of the artist's interiorization of the sense of civil war in the city of Guernica, has passed its reputation beyond being a wall painting and has been monumented. There are monuments built to remind future generations of the important events of each country in relation to the pre-civilization or post-civilization history and the important persons that have lived. In 1937, when Picasso was commissioned by the Spanish government for the World Exhibition in Spain, Spain was driven into the Civil War and the city of Guernica was under airstrike. The subject of the exhibition picture was the attack on this city for Picasso. This wall painting, which has the name of the town, has taken a different function from all the paintings in the fortress and is qualified as a monument painting. The painting has become the symbol of the 20th century with the ideological theme and the artistic narrative power. The content emphasized by the character and emotional characteristics of the color, which is an important element of the integrity of the form-content, with its black-white tones, is still the focus of interest of world artists and art critics today, and in many articles and thesis reports it is studied in the direction of the artistic narrative value. The Iraqi artist Cevat Selim also participates in the monument design competition held in memory of the 14th July revolution in Iraq in 1958. The design is chosen by the government and assigned to make the "Memorandum of Liberty of Iraq". Selim completed his education in France and was influenced by many Western artists, primarily Picasso. The similarity of the name Selim chose for the monument to the American Freedom Monument is another image of this impression. When the "Irak Freedom Monument" is examined, it is seen that Selim was strongly affected by the Guernica wall painting. While designing the artist's memorial that intrinsicated Guernica in the direction of composition and significance, he tried to configure for his own memorial by reading the symbols of the meanings in the interface of the picture. But beyond the similarity of Selim's monument to Picasso's painting in this article is how the artistic narrative power of a work found its shape from the process of intrusion of the subject to the conceptual and imagistic thinking series. The monument of Selim has not yet reached Guernica. For the artistic narrative power of a work is based on the ability of the artist to absorb his feelings about the subject he wants to describe in his work, his thoughts, his processes of thinking to the concepts, his imagination-based context to the visual form, his ability to bring the form-content relationship to the whole, the integrity of the messy narrative. This article will focus on the art narrative in Guernica and the art narrative in the Iraqi Freedom Monument. In the context, the form-content size of the artistic narrative power will be described in the meaning of the mecas which is national and international. Both works will be studied in the direction of composition, the relationship between them will be defined, the artistic narrative differences of similar figures will be examined.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


2016








Kesit Akademi Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.037
Atıf : 1.576
2023 Impact/Etki : 0.16
Kesit Akademi Dergisi