bek destancılık geleneğinde Köroğlu kollarından biri olarak bilinen “Haldarhan” destanı sadece olay örgüsünün zenginliği ile değil, destanda kullanılan sözcüklerin üslup özellikleri açısından da özgün bir biçime sahip eser sayılmaktadır. Özellikle, destanda kullanılan tekrar çeşitlerinin edebi estetik ve dilbilimsel açıdan dikkate değer olduğunu vurgulamak gerekir. Genelde edebi eserlerde kullanılan kelime tekrarları üzerine birçok görev üstlenmiş olur. Bu görevlerin en önemlisi de estetik vazife sayılmaktadır. İşbu makalede tekrar çeşitleri metin bütünlüğünü oluşturan vasıtalar olarak ele alınmıştır. Tahlilde bu tür birimlerin edebi ve estetik özellikleri önemle vurgulanmıştır.
The "Haldarhan" plot, known as one of the Köroğlu arms in the tradition of the bek destancing, is considered a work with an original shape not only with the wealth of the event organization, but also with the characteristics of the words used in the plot. In particular, it is necessary to emphasize that the re-use varieties in the casting are literally aesthetically and linguistically important. Many of the words used in literary works are often taken on many tasks. The most important of these tasks is the aesthetic task. In this article, the varieties are discussed again as the means for the integrity of the text. The literary and aesthetic characteristics of such units are highlighted.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|