Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 7
 İndirme 2
Şems Tebrizi'nin Sonelerindeki mesel
2022
Dergi:  
Doğu Esintileri
Yazar:  
Özet:

Alegori, farklı biçim ve türlere sahip dolaylı veya metaforik bir ifade biçimidir. Alegori kısa veya genişletilmiş bir biçimde olabilir çünkü bazen bir şiirdeki birkaç kıta veya dizeyle sınırlıdır veya bir edebi eser boyunca uzanır, bu durumda anlatı alegorisi denir. . Anlatı alegorisi, açık veya literal ve zımni veya yan anlam olmak üzere iki düzeyi olan bir anlatım türüdür ve gerçek ve açık anlamın arkasında, anlatımın gerçek ve asıl amacı olan zımni veya ikinci bir anlam vardır. Anlatı alegorisi biçim ve yapı bakımından masal alegorisi ve benzetme alegorisi olmak üzere ikiye ayrılır. Mesel kahramanları insan karakterleridir ve yapısı ahlaki niyetleri pekiştirmek ve onaylamak içindir. Mevlana'nın sonelerdeki girişimleri arasında bu tür alegori kullanımı yer almaktadır. Mevlana bu alegorileri mistik-ahlaki konuları nesneleştirmek, teorik ve dini kavramları ve kişisel mistik deneyimleri genişletmek için kullandı. Bu alegorilerde rivâyetin ifade edilmesinden maksat, sadece rivâyeti anlatmak değil, önceki veya sonraki âyetlerde zikredilen hal ve durumu açıklamak ve vurgulamaktır. anlam taşıyan. Bu alegorilerin sayısı 31'dir ve içinde üç karakter kategorisi vardır: A. Sofya'nın dini şahsiyetleri ve büyükleri, B. Kahramanları tarihi şahsiyetler olan alegoriler veya hikayelerin kendileri tarihsel kökenleri olan alegoriler, C. Kahramanları argo karakterler olan alegoriler .

Anahtar Kelimeler:

Parable In Shams Tabrizi’s Sonnets
2022
Yazar:  
Özet:

Allegory is a way of indirect or metaphorical expression, having in different forms and types. Allegory can be in a short or extended form; as it is sometimes limited to a few stanzas or lines in a poem or extended throughout a literary work, which in that case is called the narrative allegory. . Narrative allegory is a type of narration which has two levels of explicit or literal and implicit or connotative meaning, and behind the literal and explicit meaning there is an implicit or second meaning which is the real and main purpose of the narration. Narrative allegory in terms of form and structure is divided into fable allegory and parable allegory. Parable heroes are human characters and its structure is to consolidate and affirm moral intentions. Among the initiatives of Rumi in sonnets is the use of this type of allegory. Rumi used these allegories to objectify mystical-moral issues, to expand theoretical and religious concepts and personal mystical experiences. In these allegories, the purpose of expressing the narration is to explain and emphasize the state and situation that has been mentioned in the verses before or after, and not just to narrate the narration, because for Rumi, narration is an excuse and a means of conveying meaning. The number of these allegories is 31 and there are three categories of characters in it: A. Religious figures and elders of Sofia, B. Allegories whose heroes are historical figures or the stories themselves have historical origins, C. Allegories whose protagonists are slang characters.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Doğu Esintileri

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 212
Atıf : 124
Doğu Esintileri