Gerek çalgı eğitimi gerekse icracılık açısından bakıldığında korrepetisyonun çok önemli bir alan olduğu bilinmektedir. Bir enstrüman ya da ses ile bir eserin icra edilmesi sürecinde başvurulan kişi korrepetitörlerdir. Aslında bir korrepetitör sahnede bir orkestranın ve orkestra şefinin rolünü üstlenir. Sadece bu noktadan bakıldığında bile korrepetitörlük mesleğinin uzmanlık, deneyim ve pek çok alanda bilgi sahibi olmayı gerektirdiği anlaşılabilir. Bu çalışmada korrepetitörlük mesleğinin Türkiye’deki durumunun incelenmesi hedeflenmiş, bu doğrultuda Ankara’da bulunan Devlet Çoksesli Korosu ve Ankara Devlet Opera ve Balesi’nde korrepetitör kadrosunda görev yapan piyanistler çalışma gurubu olarak seçilmiştir. Çalışma grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınmış görüşme soruları uygulanmış, elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile tablolaştırılıp sunulmuştur.
Gerek çalgı eğitimi gerekse icracılık açısından bakıldığında korrepetisyonun çok önemli bir alan olduğu bilinmektedir. Bir enstrüman ya da ses ile bir eserin icra edilmesi sürecinde başvurulan kişi korrepetitörlerdir. Aslında bir korrepetitör sahnede bir orkestranın ve orkestra şefinin rolünü üstlenir. Sadece bu noktadan bakıldığında bile korrepetitörlük mesleğinin uzmanlık, deneyim ve pek çok alanda bilgi sahibi olmayı gerektirdiği anlaşılabilir. Bu çalışmada korrepetitörlük mesleğinin Türkiye’deki durumunun incelenmesi hedeflenmiş, bu doğrultuda Ankara’da bulunan Devlet Çoksesli Korosu ve Ankara Devlet Opera ve Balesi’nde korrepetitör kadrosunda görev yapan piyanistler çalışma gurubu olarak seçilmiştir. Çalışma grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınmış görüşme soruları uygulanmış, elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile tablolaştırılıp sunulmuştur.
If it is necessary to play training in terms of execution, it is known that the correlation is a very important field. The person requested in the process of the execution of an instrument or sound is the correpetitors. In fact, a correpetitor takes on the stage the role of an orchestra and the orchestra boss. Even from this point of view, it can be understood that the profession of correpetitory requires expertise, experience and knowledge in many areas. In this study, it was aimed at studying the situation of the correpetitory profession in Turkey, according to which the State Multiple Chorus located in Ankara and the pianoists working in the correpetitory staff in the Ankara State Opera and Ballet were selected as a working group. The interview questions developed by the researcher and received the expert opinion were applied to the study group, the data obtained were drawn up and presented with the method of content analysis from the quality research methods.
It can be said that correpetition is a very important field for either instrument education or performance. A correpetitor is a person to consult for performing a musical piece with either an instrument or sound. As a matter of fact, a correpetitor fills in both an orchestra and a conductor on the scene. Even from this point of view , it is obvious that being a correpetitor requires profiecency , experience and huge amount of knowledge. The purpose of this Work is to examine the situation of being a correpeptitor in Turkey; accordingly, the pianists who work as correpetitors at State Polyphonic Choir and State Opera and Ballet in Ankara, are chosen to be examined. The interview questions prepared and expertised by the researcher, are asked to the group; the results are tabularized and presented by content analysis method.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|