İtalya, siyasi birliğini 1870 yılında tamamladıktan sonra, diğer Avrupa ülkeleri gibi sömürge yarışına katıldı. Diğer yandan 1882 yılında İtalya, Almanya ve Avusturya-Macaristan İmparatorluğu ile birlikte Üçlü İttifak’ı oluşturarak, sınırlarının güvenliğini sağlamayı amaçladı. İttifak gereği üç ülke arasında dostluk ilişkileri kuruluyor, bir taraf saldırıya uğradığında diğerleri onu destekliyordu. İtalya, Birinci Dünya Savaşına doğru Üçlü İttifak’tan ayrıldı ve tarafsızlığını ilan etti. Savaşın ilerleyen yıllarında İtalya İngiltere, Fransa ve Rusya›nın liderliğindeki İtilaf Devletleri›ne katılarak Almanya ve müttefiklerine savaş ilan etti. Bu süreçte İtalya’nın hızlı bir şekilde saf değiştirmesi, İtalyan kamuoyunda Alman karşıtı bir propagandanın yürütülmesi gereğini de beraberinde getirdi. Bu çalışmada İtalya’nın Birinci Dünya Savaşında Almanlara yönelik nefret söylemi oluşturmak amacıyla basılan propaganda afişleri, göstergebilimsel analiz metodu kullanılarak incelenmiştir. Amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen üç propaganda afişi (Katliam, Barbar, Yılan) Fransız Dil Bilimci Roland Barthes’ın göstergebilimsel anlayışı çerçevesinde ele alınmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, İtalyan propaganda afişlerinde nefret söylemi oluşturmak için Almanların barbar ve tehlike metaforları olarak kullanıldığı görülmüştür. Diğer yandan İtalyan tarihi içerisinde Almanlara yönelik olumsuz mitlerin de afişlerde yer bulduğu ortaya çıkmıştır.
After Italy completed its political unity in 1870, it joined the colonial race like other European countries. On the other hand, in 1882, it joined Italy, Germany and the Austrian-Hungarian Empire to establish the Triple Alliance, aimed at ensuring the security of its borders. The alliance establishes friendship relations between the three countries, and when one party is attacked, the others support it. Italy left the Triple Alliance toward World War I and declared its neutrality. During the years of the war, Italy declared war with Germany and its allies, joining the opposition states led by Britain, France and Russia. In this process, Italy's rapidly pure change also brought the need for an anti-German propaganda in the Italian public. In this study, propaganda posters printed in Italy in order to create a hate speech to the Germans during the First World War were studied using the indicative analysis method. Three propaganda posters (catliam, barbar, serpent) identified using the aim-based sampling method were addressed in the framework of the indicative understanding of the French language scientist Roland Barthes. In light of the findings obtained, it has been seen that the Germans are used as barbaric and danger metaphors to create hate speech in Italian propaganda posters. On the other hand, it has been revealed that in Italian history negative myths against the Germans have also been found on the poster.
Alan : Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|